Springen naar inhoud

propositie logica

• Log in om te kunnen reageren

kunner

kunner

• >100 berichten
  • 112 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 december 2012 - 20:49

Geplaatste afbeeldingHoe begin ik hieraan? Deze lijkt mij duidelijk vals

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 26 december 2012 - 23:02

Waarom is hij volgens jou vals? Ik zeg niet dat je verkeerd denkt, maar als het duidelijk is, moet je toch een verantwoording in gedachten hebben?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

kunner

kunner

• >100 berichten
  • 112 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 december 2012 - 11:54

Er bestaat nu eenmaal geen getal dat deelbaar is door elk ander natuurlijk getal. Is het genoeg om te stellen stel dat dat m >n dan is m automatisch geen deler van n?

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 27 december 2012 - 12:14

In mijn ogen wel ja. Je kunt ook werken met priemfactoren en uit het ongerijmde.

PS: je opmerking "er bestaat nu eenmaal zo geen getal" is geen argumentatie. Jij kent zo geen getal. Dat is wat anders, want jouw intuïtie kan je bedriegen.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

kunner

kunner

• >100 berichten
  • 112 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 december 2012 - 12:24

In mijn ogen wel ja. Je kunt ook werken met priemfactoren en uit het ongerijmde.

PS: je opmerking "er bestaat nu eenmaal zo geen getal" is geen argumentatie. Jij kent zo geen getal. Dat is wat anders, want jouw intuïtie kan je bedriegen.

Hoe zou je dit doen met priemfactoren? Teller en noemer ontbinden in priemfactoren en wat proberen te vereenvoudigen maar hoe kom je dan tot een sluitend bewijs?

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 27 december 2012 - 13:50

Tja, je hebt de kennis dat er oneindig veel priemgetallen zijn. Dus is er steeds een priemgetal die niet "in" n zit die je kunt kiezen. Dan ben je er.

Also tagged with one or more of these keywords: wiskunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures