Springen naar inhoud

een rij op de gr

• Log in om te kunnen reageren

nieuwemoed

nieuwemoed

• >100 berichten
  • 161 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 december 2012 - 18:25

Ik heb een ti-83 plus en onderstaand practicum voor het invoeren van een rij geeft nogal problemen bij het tweede punt krijg ik geen lijst met getallen van 1 t/m 20 maar een error na de regel zet daarin typ ik het precies over na sec: X [ , ] X [ , ] 1 [ , ] 20 [ ) ] en dan krijg ik error

Je kunt de rij als een lijst met getallen opvatten. Je kunt hem dan invoeren in de lijsten L1, L2, enz. Dat gaat zo:

• Je kunt de rij als een lijst met getallen opvatten. Je kunt hem dan invoeren in de lijsten L1, L2, enz. Dat gaat zo:
  • Toets [STAT] en kies 1: Edit... Je ziet nu een aantal lijsten L1, L2, enz.
  • Voer in L1 de nummers van de termen (hier bijvoorbeeld: 1, 2, 3, 4, ..., 20) in door de cursor op L1 te zetten en [ENTER] te toetsen. Onderaan zie je nu L1= met daarachter de cursor.
  • Ga naar [2nd][STAT] en kies OPS 5: seq [ENTER] (seq staat voor 'sequence', Engels voor 'rij'). Je ziet nu: L1=seq( met daarachter de cursor.
  • Zet daar in: X [ , ] X [ , ] 1 [ , ] 20 [ ) ] en toets [ENTER]. In L1 staan nu de getallen 1 t/m 20. Ga dat na door met de pijltjestoetsen door de lijst te lopen.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 29 december 2012 - 21:56

Opmerking moderator :

Iemand die hier raad mee weet?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Safe

Safe

• >5k berichten
  • 9907 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 30 december 2012 - 12:00

Probeer eens:

seq(x,x,1,5) -> L1

-> is de toets STO

Verder moet FLOAT (toets MODE) op 0 staan.

nieuwemoed

nieuwemoed

• >100 berichten
  • 161 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 januari 2013 - 08:16

Probeer eens:

seq(x,x,1,5) -> L1

-> is de toets STO

Verder moet FLOAT (toets MODE) op 0 staan.

ok ik krijg bij seq(x,x,1,5) de getallen 1 t/m 5 alleen ik heb een paar opmerkingen:
en bij seq(x,x,1,10) krijg ik de getallen 1 t/m 10
-Bij Float staan de getallen bij mij 0 t/m 9 als ik hier 0 van probeer te maken dan reageert de cursor niet hij blijft eroverheen knipperen of hij zet de 0 in het rekenschermpje dus bij float kan ik niets veranderen.
-voor-> met de toets STO is het is in het rekenschrepje wel te krijgen achterL1=seq(x,x,1,10) gebeurt er niets
dus het lijkt voldoende te zijn om hier seq(x,x,1,20) in te voeren mijn vraag is weet iemand waarvoor dit wordt gebruikt?

Safe

Safe

• >5k berichten
  • 9907 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 01 januari 2013 - 10:46

ok ik krijg bij seq(x,x,1,5) de getallen 1 t/m 5 alleen ik heb een paar opmerkingen:
en bij seq(x,x,1,10) krijg ik de getallen 1 t/m 10
-Bij Float staan de getallen bij mij 0 t/m 9 als ik hier 0 van probeer te maken dan reageert de cursor niet hij blijft eroverheen knipperen of hij zet de 0 in het rekenschermpje dus bij float kan ik niets veranderen.

Je zet de cursor op 0 en dan ENTER

-voor-> met de toets STO is het is in het rekenschrepje wel te krijgen achterL1=seq(x,x,1,10) gebeurt er niets
dus het lijkt voldoende te zijn om hier seq(x,x,1,20) in te voeren

Wat bedoel je hier?
Als je L1 oproept, krijg je dan de verwachte rij?

mijn vraag is weet iemand waarvoor dit wordt gebruikt?

Wat bedoel je met 'dit'?
Jij wilt toch een rij maken ... , en seq maakt een rij!

Also tagged with one or more of these keywords: wiskunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures