Springen naar inhoud

geogebra spoor

• Log in om te kunnen reageren

angel1995

angel1995

• >250 berichten
  • 405 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 december 2012 - 22:03

Hallo

Ik heb een probleem met Geogebra, namelijk als ik het spoor aanleg en dan een punt verschuif dan zie ik het spoor maar vanaf dat ik mijn vak wat verplaats of iets anders doe verdwijnt het spoor, hoe kan je ervoor zorgen dat dit spoor blijft staan.

Ik had nog een vraag, want bij een bepaald vraagstuk moet ik een punt over een lijnstuk verschuiven, maar het probleem is dat ik geen vaste hand heb waardoor mijn spoor een nogal rare parabool vormt, heeft iemand een trucje of een idee om netjes over dit lijnstuk te kunnen schuiven, kan de schuifknop hierbij helpen en zo ja hoe werkt die?

Alvast bedankt :)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 29 december 2012 - 08:19

Tweede deel:

als dat lijnstuk bijvoorbeeld de x-as is,

definieer je eerst:

a=5
(dat wordt je schuif-object)

en vervolgens het punt A:

A=(a,0)

Schuiven aan a (de schuifknop zal je eerst moeten zichtbaar zetten) laat a variëren over de x-as.

A=(a,a²)
zou dan weer een parabool beschrijven.
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

Xenion

Xenion

• >1k berichten
  • 2606 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 29 december 2012 - 12:13

Ik heb een probleem met Geogebra, namelijk als ik het spoor aanleg en dan een punt verschuif dan zie ik het spoor maar vanaf dat ik mijn vak wat verplaats of iets anders doe verdwijnt het spoor, hoe kan je ervoor zorgen dat dit spoor blijft staan.

Dit is bij mij ook zo, ik zie ook niks om dat uit te zetten.

Also tagged with one or more of these keywords: wiskunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures