Beelden Electron op lichtstraal

Moderator: physicalattraction

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 109

Beelden Electron op lichtstraal

Goedendag,

Ik kwam bij het surfen op Youtube het volgende filmpje tegen:

http://www.youtube.com/watch?v=ofp-OHIq6Wo

Het zou hier de eerste keer zijn dat een electron is gefilmd die reist op een lichtstraal???

Ten eerste heeft het filmpje niet zoveel views en is 1 van de 2 reacties dat de reagerende er zijn twijfels bij heeft. daarom mijn vraag is dit waar? kloppen de beelden?

de tweede vraag is: wat zie je nu precies?

- In het midden zie je een zwarte vlek' die 1 maal per 'heen en weer' lijkt samen te trekken. waardoor wordt dit veroorzaakt?

- Je ziet om het midden allemaal (vrijwel perfecte) cirkels die zwart blijven, wat zijn dit?

- Bij de cirkels die wel gevuld zijn lijkt het alsof ze enorm snel ronddraaien. is dat te verklaren?

- Het totale oppervlakte waarin e.e.a. plaatsvind lijken 2 aanelkaarliggende cirkels te zijn, met een derde cirkel met als middelpunt de plaats waar de andere 2 kruisen. (In die derde cirkel zie je evenwijdig alle zwarte cirkels). Hoe wordt die opbouw verklaard?

- Hoe komt het dat de lichtgevende vlek zich verplaatst van cirkel naar cirkel?

- Wat is alles wat oplicht? hoe kan dit oplichten en wat is het?

Ik ben dan ook wel benieuwd: wat is nu uberhaupt precies het electron? is dat hetgene wat je ziet? dus het oplichtende gedeelte met zijn zwarte cirkels? Of is een electron juist alleen de zwarte cirkels, en zijn dat de enige delen die bijvoorbeeld geen 'licht doorlaten'???

graag wat nadere informatie aub.
De tijd zal het leren

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: Beelden Electron op lichtstraal

Het elektron zelf zal je niet zien.

Wat je volgens mij ziet is een effect als gevolg van verstrooing van heel veel elektronen.

Hier het bijbehorende paper.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Beelden Electron op lichtstraal

Ten eerste heeft het filmpje niet zoveel views en is 1 van de 2 reacties dat de reagerende er zijn twijfels bij heeft. daarom mijn vraag is dit waar? kloppen de beelden?
De beelden kloppen, maar 99,9% van de youtube-bevolking gaat verkeerd interpreteren wat er getoond wordt. Wat je ziet is GEEN ELEKTRON. Wel het bewijs dat er een bewegend elektron is in de opstelling.
- In het midden zie je een zwarte vlek' die 1 maal per 'heen en weer' lijkt samen te trekken. waardoor wordt dit veroorzaakt?
Ruis? Ik zie de zwarte vlek niet zo duidelijk samentrekken...
- Je ziet om het midden allemaal (vrijwel perfecte) cirkels die zwart blijven, wat zijn dit?
Licht moet langer reizen naarmate je verder uit het middelpunt gaat. Van het midden naar buiten zie je de golf van het licht. ...denk ik...
- Bij de cirkels die wel gevuld zijn lijkt het alsof ze enorm snel ronddraaien. is dat te verklaren?
Ruis en fantasie, die draaien helemaal niet rond, het is namelijk geen object.
- Het totale oppervlakte waarin e.e.a. plaatsvind lijken 2 aanelkaarliggende cirkels te zijn, met een derde cirkel met als middelpunt de plaats waar de andere 2 kruisen. (In die derde cirkel zie je evenwijdig alle zwarte cirkels). Hoe wordt die opbouw verklaard?
Zie de paper. Ik begrijp er ook niet veel van, maar blijkbaar kunnen ze volgens figuur 3 de opbouw erg goed verklaren.
- Hoe komt het dat de lichtgevende vlek zich verplaatst van cirkel naar cirkel?
Dat is net hetgeen ze wilden aantonen. Je ziet hier een lichtgolf gemoduleerd door een elektron die op en neer surft op een andere lichtgolf (hier niet gefilmd)
Pieter B schreef: za 29 dec 2012, 12:29
- Wat is alles wat oplicht? hoe kan dit oplichten en wat is het?
Het is een lichtgolf enorm vertraagd. Je ziet het licht toekomen en de beeldjes worden getrokken met een enorm korte sluitertijd. (korter dan Biljardsten van een seconde)
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Reageer