[frans] uitdrukking geven aan iets

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 161

uitdrukking geven aan iets

waarom gebruik je in onderstaande zin het hulp ww faux en geen fause elle chante verwijst toch naar een vrouwelijk

elle chante faux

en in de volgende brief die geschreven is worden wat ww vervoegd ik heb mijn antwoord erachter en het juiste antwoord tussen haakjes gezet kunt me uittleggen waarom mijn constructie fout was

Nous sommes bien arrives a Lyon en passant par Biaritz.\

Je ne (conaissais) pas encore cette , connais

Mark (a conduit) pendant que je lisais , conduis

Bertine (est allé) choisir quellques bouteilles, ira

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: uitdrukking geven aan iets

nieuwemoed schreef: do 03 jan 2013, 10:20
waarom gebruik je in onderstaande zin het hulp ww faux en geen fause elle chante verwijst toch naar een vrouwelijk

elle chante faux
dat faux zegt hier niets van haar, maar van zingen. Het is dus een bijwoord bij een werkwoord.



en in de volgende brief die geschreven is worden wat ww vervoegd ik heb mijn antwoord erachter en het juiste antwoord tussen haakjes gezet kunt me uittleggen waarom mijn constructie fout was

Nous sommes bien arrives a Lyon en passant par Biaritz.\

Je ne (conaissais) pas encore cette , connais

Mark (a conduit) pendant que je lisais , conduis

Bertine (est allé) choisir quellques bouteilles, ira
behalve dat zinnetje van Mark (moet (TT) conduit zijn, niet conduis) is er eigenlijk niet iets fout op zich. Werd er gevraagd om in een zekere tijd te vervoegen?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 161

Re: uitdrukking geven aan iets

Nee er staat alleen dat je de juiste ww vorm moet invullen maar het heeft zich wel afgespeeld dus ik denk dat je het meest de imparfait moet gebruiken en de passé compose toch

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: uitdrukking geven aan iets

dat is in ieder geval in overeenstemming met de antwoorden tussen haakjes, ja.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer