[frans] een briefje

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 161

een briefje

heeft u wat erbeteringen bij de volgende oefening

schrijf een briefje waarin je voorstelt naar de bioscoop te gaan . Schrijf dat je graag een film wilt zien van Depardieu. je hebt een voorkeur voor het zien van Camille Claudel. daarna nodig je de ander uit een glas wijn te drinken



Cher,

Comment vas-tu ?

Alors moi je vais bien

ca fait long temps que on se voit

Je suis libre dans le weekend la samedi prochaine si toi aussi, je suppose d'aller au cinema.

J'aime de voir un film de Depardieu et en plus je préfais de voir Camille Claudel.

Aupres on peut boire un verre de vin pour l'ambiance

amicalement

votre ami

Berichten: 10

Re: een briefje

Bedoel je niet 'après' i.p.v. 'aupres' ?

Berichten: 161

Re: een briefje

ja ik dacht dat aupres ook goed was :) maar dat heeft dacht ik bijna dezelfde betekenis

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.363

Re: een briefje

nieuwemoed schreef: vr 04 jan 2013, 09:35
Cher,

Comment vas-tu ?

Alors moi je vais bien

Ça fait long temps que l'on se voit

Je suis libre le weekend du samedi prochain; si tu es libre aussi, je suggère d'aller au cinema.

J'aimerai voir un film de Dépardieu et en plus je préfèrerai voir Camille Claudel.

Auprès on peut boire un verre de vin pour l'ambiance

amicalement

votre ami
nieuwemoed schreef: vr 04 jan 2013, 12:16
ja ik dacht dat aupres ook goed was :) maar dat heeft dacht ik bijna dezelfde betekenis
Auprès betekent bij; après betekent na, dus je kunt ze niet zomaar omwisselen. Bedoel je dat je later een glas wijn wil gaan drinken of dat je in de buurt een glas wil gaan drinken.

Dan: als je begint met 'Comment vas-tu' kun je niet eindigen met 'votre ami', dan is het 'ton ami'. Verder heb ik wat suggesties in het rood aangegeven.
Contra principia negantem disputari non potest.

Reageer