spelling

Moderator: Miels

Reageer
Berichten: 63

spelling

Natuurkunde forum met onderwerpen zoals: Optica, Geluid,

Thermodynamica, Vloeistofdynamica, Materiaalkunde, Electriciteit, Enz.


Bij ons schrijven ze dat met een K: Elektriciteit...
Realiteit is een illusie die ontstaat door gebrek aan alcohol.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.072

Re: spelling

:shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 36

Re: spelling

shame on you..

er staan veel meer spellingsfouten hier op het forum..

"als mij" ipv "dan ik" enz.


ps. ik weet niet waar jij woont, maar bij ons schrijven ze electriciteit nog steeds gewoon met een c hoor :shock:
als plan a niet werkt en plan b ook niet, ga dan verder met de rest van het alfabet

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: spelling

ik weet niet waar jij woont, maar bij ons schrijven ze electriciteit nog steeds gewoon met een c hoor


misschien eens een groen boekje aanschaffen dan :shock:
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Gebruikersavatar
Berichten: 36

Re: spelling

wij hebben wel groene boekjes hoor..

maar ik denk niet dat wij het over dezelfde groene boekjes hebben..

*groen boekje* *denk*

oh ja.. een telefoonboek?
als plan a niet werkt en plan b ook niet, ga dan verder met de rest van het alfabet

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: spelling

van welke streek ben jij??


Het groene boekje is "het" boekje dat uitgebracht is in 1996 met de nieuwe spelling erin. ze zijn trouwens met een vernieuwde versie bezig. zo zal je daarin kunnen zien dat je elektriciteit moet schrijven in het nederlands.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: spelling

noortje schreef:van welke streek ben jij??


Het groene boekje is "het" boekje dat uitgebracht is in 1996 met de nieuwe spelling erin. ze zijn trouwens met een vernieuwde versie bezig. zo zal je daarin kunnen zien dat je elektriciteit moet schrijven in het nederlands.

Op pagina 29 van het Groene boekje staat, ik citeer:


5.3 De hoofdletter


[1] Het eerste woord van een zin krijgt een hoofdletter. Als de zin met een apostrof of ander teken begint, krijgt het tweede woord een hoofdletter.


en


[6] Namen van talen en dialecten krijgen een hoofdletter.


:wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: spelling

Veertje schreef:
noortje schreef:van welke streek ben jij??


Het groene boekje is "het" boekje dat uitgebracht is in 1996 met de nieuwe spelling erin. ze zijn trouwens met een vernieuwde versie bezig. zo zal je daarin kunnen zien dat je elektriciteit moet schrijven in het nederlands.

Op pagina 29 van het Groene boekje staat, ik citeer:


5.3 De hoofdletter


[1] Het eerste woord van een zin krijgt een hoofdletter. Als de zin met een apostrof of ander teken begint, krijgt het tweede woord een hoofdletter.


en


[6] Namen van talen en dialecten krijgen een hoofdletter.


:wink:

ja en >...? ;)


Mocht je er nog een aan willen schaffen wacht dan op de nieuwe uitgave waar ook de Surinaamse woorden bij zitten. Suriname zit sindskort ook bij de taalunie (niet te verwarren met de europese unie :shock: )
"Meep meep meep." Beaker

Reageer