Excel formule met voorwaarde

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 2

Excel formule met voorwaarde

Hallo Iedereen,

Is er iemand die me kan vertellen hoe ik mijn formule moet opbouwen om hetvolgende te verkrijgen.

Heb de formule som.als gebruikt. Dit werkt prima, nu wil ik alleen nog de voorwaarde stellen dat de uitkomst enkel mag weergegeven worden als er in het vak ernaast een doc nr staat. Zoniet moet het vak ofwel rood ofwel leeg blijven.

Is er iemand die mij hiermede zou kunnen helpen?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 400

Re: Excel formule met voorwaarde

Als( B2="";""; som.als( en wat daar dan in staat)) plaatsen in B1 , waarin je voor B1 en 2 dus de cellen moet zetten waar je dit wil plaatsen.

Ook zou je met voorwaardelijke opmaak kunnen werken, waar je dan even moet uitproberen iets met de voorwaardelijke opmaak af laten hangen van een formule.

Kun je achtergrondkleur en omlijning en letterkleur mee regelen en nog meer.

Gebruikersavatar
Berichten: 768

Re: Excel formule met voorwaarde

niet uitgeprobeerd maar als in A1 de docnr staat, kan je in B1 de formule gebruiken:

if (A1<>"":som.als(...):"")

dit zou er moeten voor zorgen dat als er iets in A1 staat, de som.als in B1 terecht komt, en anders een lege string (""). Met voorwaardelijke celformatering kan je er dan voor zorgen dat B1 rood kleurt als ze leeg is.

if = als dus, zoals jadatis al aangaf
In the beginning, there was nothing. Then he said:"Light". There was still nothing but you could see it a whole lot better now.

Berichten: 2

Re: Excel formule met voorwaarde

Bedankt voor snelle reactie! Ik kan weer aan de slag

Reageer