[natuurkunde] Modelraket voor Profielwerkstuk

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 9

Modelraket voor Profielwerkstuk

Beste leden,

Dit jaar moeten wij als 4e klassers van het vmbo een pws maken. Hierbij willen een vriend en ik een meertraps modelraket maken met de standaard Estes of Weco raketmotor. Ik heb al vrij veel ervaring hiermee, dus dat is geen probleem. Alleen vinden wij het ook leuk om hier nog iets bij toe te voegen, dus dat we niet alleen een raket hebben, maar nog iets meer. Zelf dacht ik aan een sd kaart data logger, maar gezien dat buiten ons budget valt, gaat dit hem waarschijnlijk niet worden.

Hebben jullie misschien enige ideeën?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Modelraket voor Profielwerkstuk

Opmerking moderator

Iemand die hier een handje kan toesteken?
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Modelraket voor Profielwerkstuk

Misschien kan je iets in elkaar klussen met deze?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 9

Re: Modelraket voor Profielwerkstuk

Bedankt dat er toch nog iemand op reageerde ;)

Ik zat wel aan iets te denken van een data logger. Zelf weet ik niet of het handig is meteen te beginnen met een avr dragon, of om maar te starten met een arduino.

Ik zal me eens wat verder gaan verdiepen in de raspberry, gezien deze best wel low-cost is.

Het voordeel van de AVR is wel dat je hiermee alleen de chip kan programmeren, en dat je niet met dat hele bordje zit.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Modelraket voor Profielwerkstuk

Je zou ook de elektronica kunnen laten voor wat het is, onder andere omdat het vrij duur is. Alternatief: (aerodynamisch) verschillende ontwerpen testen. Bijvoorbeeld een andere huid (textuur) in een windtunnel of vloeistofbad. Dat is best te doen lijkt me :)
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Reageer