[wiskunde] VWO leerstof

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 421

VWO leerstof

weet er iemand wat we kunnen herhalen voor de VWO? die is morgen en ik wil graag een beetje voorbereiden... alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: VWO leerstof

wat is een vwo?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.455

Re: VWO leerstof

Ik denk Vlaamse Wiskunde Olympiade ;)

Beschik je niet over vragen van de voorbije jaren? Doorgaans heb je niet zozeer veel theoretische achtergrond nodig, maar is het meer een kwestie van goed redeneren.
This is weird as hell. I approve.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 6.594

Re: VWO leerstof

Ik zou zeggen, plaats eens een opgave waar je grote moeite me hebt

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: VWO leerstof

Als je toch op iets wilt oefenen, zou ik persoonlijk voor de combinatoriek gaan.
Verborgen inhoud
Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik de laatste 5 jaar niet heel aandachtig heb gevolgd en dus vooral afga op (oude) persoonlijke ervaringen.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 421

Re: VWO leerstof

Bv: deze oefening
11.docx
(47.92 KiB) 59 keer gedownload

Gebruikersavatar
Berichten: 614

Re: VWO leerstof

Dan moet je dus kijken wat er in het ergste geval kan gebeuren.

Namelijk je kunt eerst 3 kapotte sokken nemen. In het ergste geval zijn dat 2 bruine en 1 blauwe sok.

Vervolgens kun je van alle 3 1 sok nemen.

Waardoor de 7e sok altijd een paar maakt.

Gebruikersavatar
Berichten: 289

Re: VWO leerstof

Zoek op het internet naar oude VWO's en probeer deze op te lossen, zo krijg je ongeveer een idee van het niveau van de vragen.
Great minds discuss ideas, small minds discuss people.

Berichten: 53

Re: VWO leerstof

Als je naar de site van de vlaamse wiskunde olympiade gaat, kun je alle vragen van 2004-2012 terugvinden met oplossingen(geen uitwerkingen).

En er is ook een verwijzing naar een pagina met superveel oefeningen die je kunt maken.

Reageer