Springen naar inhoud

bronvermelding via links

• Log in om te kunnen reageren

Studentje

Studentje

• >100 berichten
  • 125 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 december 2005 - 02:26

Ik bedenk me zo net even dat het misschien goed is om niet te vergeten naast een bronvermelding via link, ook het desbetreffende stukje tekst te knippen en te plakken in het topic zelf. Internet is immers een snel veranderend medium, en als iemand het forum als naslagwerk gebruikt, kan hij op een dode link, of irrelevante informatie uitkomen. Niet?
Alles is relatief...

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Anthrax

Anthrax

• >250 berichten
  • 486 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 december 2005 - 10:26

In sommige gevallen kan dat goed zijn maar als het gaat over een tekst van 2p ofzo dan gaat het niet meer hť
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 30 december 2005 - 10:58

Meestal als ik iets van een bron overneem quote ik de essentie ervan en geef ik voor de rest een link. Ik heb wel eens iets gehaald uit een 20 pagina's tellende PDF. Om dat nou in zijn geheel hier neer te zetten is niet zo handig lijkt mij.

De juiste mix zoeken dus.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44865 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 30 december 2005 - 13:38

Geheel eens met Ger. De essentie van wat je wil zeggen of laten zien zit meestal wel in een alineaatje. De link plaats je er meestal toch al bij als bronvermelding. En dan denk ik dat je wel zo'n beetje het beste van twee werelden hebt. :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures