HBO Chemische Technologie

Reageer
Berichten: 108

HBO Chemische Technologie

Hallo allen,

Ik heb op dit moment een MBO diploma niveau 4 procestechniek gehaald en ben werkzaam in de procesindustrie. Ik ben nu ca. 5 jaar werkzaam en dus klaar met school.

Ik heb helaas op school niet altijd even goed mijn best gedaan, heb alles met de hakken over de sloot gehaald.

Maar nu sinds de afgelopen 3 jaar ben ik eigenlijk enorm leergierig geworden, vooral wat natuurkunde en scheikunde aangaat. Ik heb het altijd al interessant gevonden, maar in mijn schoolperiode vond ik het leuker om lol te trappen met vrienden.

Nu met zicht op de toekomst ben ik eigenlijk heel erg gemotiveerd om verder te leren, ik wil een HBO diploma halen en ik wil zoveel mogelijk kennis vergaren. En daarmee lijkt de opleiding Chemische Technologie op de HBO het interessantst.

Nu komt het, ik weet dat het best een stevige opleiding is.. maar ik ben bereid om me in de stof vast te bijten en door te gaan totdat ik het snap. Het punt is alleen dat de basis van scheikunde/natuurkunde niet heel stabiel is bij mij. Ik snap wel een hoop (van wat ik heb geleerd dan hé), maar ook een hoop niet. Om dit een beetje te verbeteren ben ik op internet gaan zoeken om mijn kennis op te krikken.. toen kwam ik op www.khanacademy.com, en daar heb ik een hoop geleerd. Nu ben ik nog steeds bang dat mijn niveau niet voldoende hoog is.

Mijn vraag nu. Weet iemand vanaf waar de opleiding Chemische Technologie op de HBO begint? Beginnen ze daar misschien ook bij de basis? Zijn er mogelijkheden om bij de basis te beginnen? Ik wil zó graag verder studeren, maar ik ben gewoon bang dat ik het niet kan omdat ik nooit de volle 100% heb gegeven op school in het verleden. Ik ben bang dat mijn basis niet goed is en dat ik daardoor de studie niet zal halen.

Zijn er mensen met ervaringen in deze opleiding?

Thanks in advance!

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: HBO Chemische Technologie

Opmerking moderator

Verplaatst naar het forum voor studiekeuze.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: HBO Chemische Technologie

Ze beginnen daar inderdaad vanaf de basis, maar het tempo ligt er best redelijk.

Reageer