Springen naar inhoud

Proceskunde: tijd nodig om materiaal te drogen

• Log in om te kunnen reageren

Uomo Universale

Uomo Universale

• >250 berichten
  • 411 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 januari 2013 - 17:15

Een materiaal moet gedroogd worden en wordt daartoe in schalen van 60 bij 60 cm gebracht met een laagdikte van 1.7 cm. Over de schalen met het materiaal (rho = 800 kg/m³) wordt horizontaal warme lucht geblazen (T = 75°C, relatief vochtpercentage = 18%, snelheid = 25 km/h).

Gevraagd: hoeveel minuten zijn er nodig om de initiële massa 5% te laten dalen (wanneer het drogen bij een constante droogsnelheid gebeurt)?

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Eerst bepaal ik het volume: LaTeX
Dit representeert volgende massa: LaTeX
5% hiervan is dus 0.00408 kg. Dit is dus de hoeveelheid water die moet onttrokken worden.

De enige formule uit mijn cursus die hier voor handen lijkt, is: LaTeX .

Hiervan ken ik A, maar voor de rest zie ik nog niet meteen hoe ik alles in elkaar kan doen passen..

Iemand die me op weg helpt?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Uomo Universale

Uomo Universale

• >250 berichten
  • 411 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 januari 2013 - 17:50

Foutje:

Een materiaal moet gedroogd worden en wordt daartoe in schalen van 60 bij 60 cm gebracht met een laagdikte van 1.7 cm. Over de schalen met het materiaal (rho = 800 kg/m³) wordt horizontaal warme lucht geblazen (T = 75°C, relatief vochtpercentage = 18%, snelheid = 25 km/h).

Gevraagd: hoeveel minuten zijn er nodig om de initiële massa 5% te laten dalen (wanneer het drogen bij een constante droogsnelheid gebeurt)?

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Eerst bepaal ik het volume: LaTeX

Dit representeert volgende massa: LaTeX
5% hiervan is dus 0.2448 kg. Dit is dus de hoeveelheid water die moet onttrokken worden.

De enige formule uit mijn cursus die hier voor handen lijkt, is: LaTeX .

Hiervan ken ik A, maar voor de rest zie ik nog niet meteen hoe ik alles in elkaar kan doen passen..

Iemand die me op weg helpt?

Uomo Universale

Uomo Universale

• >250 berichten
  • 411 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 januari 2013 - 19:34

Dit is intussen opgelost!

Also tagged with one or more of these keywords: natuurkunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures