Springen naar inhoud

watermoleculen in zouthydraten

• Log in om te kunnen reageren

wetenschapsprobleem

wetenschapsprobleem

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 22 januari 2013 - 21:40

Waaruit kan je afleiden dat watermoleculen in een zouthydraat chemisch gebonden zijn? Ik dacht eerst dat de chemische reactie niet omkeerbaar zou zijn. Maar dat is ze dus wel. Daarom kan ik niet verklaren waarom ze toch chemisch gebonden zijn. Kan iemand me hierbij helpen.
Alvast bedankt.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8935 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 januari 2013 - 21:18

Ik vind het eigenlijk een beetje een rare vraag en zou niet weten wat voor soort antwoord/redenering er wordt verwacht.

Wel wil ik even aangeven dat een chemische reactie niet per definitie onomkeerbaar is.

Cetero censeo Senseo non esse bibendum

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 27 januari 2013 - 15:25

Misschien zou het helpen als je zou kunnen aangeven welke stof jullie op dit ogenblik behandelen. Wat is de naam van het hoofdstuk? We hebben wat context nodig om te kunnen helpen.

"Chemisch gebonden" vind ik ook een rare term. Het water is niet "covalent" gebonden, maar er zijn nog veel meer andere manieren van binden. Welke men "chemisch" zou noemen lijkt me arbitrair.

wetenschapsprobleem

wetenschapsprobleem

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 27 januari 2013 - 15:57

deze vraag moesten we oplossen bij onze labovoorbereiding, het labo zelf ging over zouthydraten

Margriet

Margriet

• >1k berichten
  • 2145 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 27 januari 2013 - 21:22

Waaruit kan je afleiden dat watermoleculen in een zouthydraat chemisch gebonden zijn?

Gaat het hier misschien om het verschil tussen complexgebonden water zoals bij CuSO4 .5 H2O en niet complexgebonden kristalwater zoals bv. bij Na2CO3 .10 H2O ?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures