watermoleculen in zouthydraten

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 9

watermoleculen in zouthydraten

Waaruit kan je afleiden dat watermoleculen in een zouthydraat chemisch gebonden zijn? Ik dacht eerst dat de chemische reactie niet omkeerbaar zou zijn. Maar dat is ze dus wel. Daarom kan ik niet verklaren waarom ze toch chemisch gebonden zijn. Kan iemand me hierbij helpen.

Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.563

Re: watermoleculen in zouthydraten

Ik vind het eigenlijk een beetje een rare vraag en zou niet weten wat voor soort antwoord/redenering er wordt verwacht.

Wel wil ik even aangeven dat een chemische reactie niet per definitie onomkeerbaar is.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: watermoleculen in zouthydraten

Misschien zou het helpen als je zou kunnen aangeven welke stof jullie op dit ogenblik behandelen. Wat is de naam van het hoofdstuk? We hebben wat context nodig om te kunnen helpen.

"Chemisch gebonden" vind ik ook een rare term. Het water is niet "covalent" gebonden, maar er zijn nog veel meer andere manieren van binden. Welke men "chemisch" zou noemen lijkt me arbitrair.

Berichten: 9

Re: watermoleculen in zouthydraten

deze vraag moesten we oplossen bij onze labovoorbereiding, het labo zelf ging over zouthydraten

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 2.722

Re: watermoleculen in zouthydraten

Waaruit kan je afleiden dat watermoleculen in een zouthydraat chemisch gebonden zijn?


Gaat het hier misschien om het verschil tussen complexgebonden water zoals bij CuSO4.5 H2O en niet complexgebonden kristalwater zoals bv. bij Na2CO3 .10 H2O ?

Reageer