thermokoppel draad

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 14

thermokoppel draad

Hallo,

een tijdje geleden hebben jullie mij een keer uitgelegd hoe een thermokoppel werkt. Ik heb nu nog een vraag.

Van de week heb ik een stuk thermocouple cable gekocht (dacht ik). Nu ik de bestelling kreeg blijkt het toch anders te zijn. Ik dacht dat ik een aantal stukken draad van een meter had gekocht, het blijkt dus een stuk van een meter te zijn. Daarbij komt dat het op het plaatje leek dat aan een uiteinde de draden al aan elkaar zaten, maar dat is dus ook niet het geval. Het zijn eigenlijk gewoon 2 stroomdraadjes (van verschillende materialen, dat wel) die beide apart zijn geïsoleerd, maar daaromheen ook samen in een isolatie zitten.

Ik ben dus bang dat ik een volledig verkeerd product heb gekocht, maar omdat de verkoper wel beweerde dat het een thermokoppel was heb ik toch de vraag of jullie misschien weten of ik het nog om kan bouwen tot een thermokoppel? Als dit niet kan, zouden jullie dan weten wat ik wel moet hebben? Ik wil gewoon een simpele en zo goedkoop mogelijk thermokoppel met een bereik van ongeveer 0-100 graden en niet een "model" dat al ingebouwd is in een chip ofzo.

Berichten: 14

Re: thermokoppel draad

dit onderwerp kan verwijderd worden, ik weet het antwoord al :)

Reageer