Springen naar inhoud

Variabele herschrijven in gegeven constantes en variabelen

• Log in om te kunnen reageren

Fruitschaal

Fruitschaal

• >250 berichten
  • 524 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 januari 2013 - 19:28

Gegeven zijn de onderstaande voorwaarden voor een willekeurige vector LaTeX en LaTeX :

LaTeX met LaTeX
LaTeX

Hierbij geldt LaTeX . LaTeX (LaTeX ) en LaTeX (LaTeX ) zijn constantes.

Zij LaTeX nu zo zodat deze aan bovenstaande voorwaarden voldoet én:
LaTeX

Definieer LaTeX . Druk LaTeX uit in LaTeX , LaTeX en LaTeX .

----

Ik heb er moeite mee om dit uit te werken. Hieronder staat hoe ver ik kwam:

LaTeX .

Dan geldt voor LaTeX :
LaTeX .

Nu lijkt me dat de bedoeling is dat ik LaTeX ergens substitueer in LaTeX zodat daar enkel nog LaTeX , LaTeX en LaTeX als constanten/variabelen in staan.

Wat ik nog bedacht had, was:
LaTeX

Dan voor LaTeX :
LaTeX .

Maar ik zie niet wat ik hiermee zou kunnen.

---

Iemand die me op weg kan helpen?

Alvast bedankt.
- Fruitschaal.

Veranderd door Fruitschaal, 24 januari 2013 - 19:30

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 26 januari 2013 - 09:55

Opmerking moderator :

Verplaatst naar Wiskunde.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Fruitschaal

Fruitschaal

• >250 berichten
  • 524 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 januari 2013 - 12:02

Misschien kon ik beter even de achtergrond van deze opdracht geven.

Deze opdracht gaat over demografie en de wiskundige kant daarvan. LaTeX (en LaTeX ) staan voor de hoeveelheid mensen in leeftijdsgroep LaTeX op tijdstip LaTeX . Er zijn LaTeX leeftijdsgroepen die gelabeld worden met LaTeX tot LaTeX . Zo zitten er bijvoorbeeld in groep 0 de mensen tussen 0 en 9 jaar oud, in groep 1 de mensen tussen 10 en 19 jaar oud, enzovoort.

LaTeX is de kans op overleving voor de mensen in leeftijdsgroep LaTeX . Dus de hoeveelheid mensen LaTeX is gelijk aan de hoeveelheid mensen LaTeX vermenigvuldigd met LaTeX . Dus LaTeX

Dit gaat niet op voor de hoeveelheid mensen LaTeX , want er bestaan geen dingen als LaTeX en LaTeX . Dit is dus een speciaal geval. LaTeX is de factor van vruchtbaarheid van de mensen in leeftijdsgroep LaTeX . LaTeX ligt tussen LaTeX en LaTeX , met LaTeX , want mensen stoppen met het 'produceren' van kinderen als ze ouder dan een bepaalde leeftijd worden.

Dus LaTeX .

En in dit geval is LaTeX de stationaire populatie. Dus LaTeX . De verhouding tussen LaTeX en LaTeX is altijd hetzelfde op een bepaald tijdstip LaTeX en voor alle LaTeX

Hopelijk maakt dit het wat duidelijker :)

Fruitschaal

Fruitschaal

• >250 berichten
  • 524 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 januari 2013 - 13:08

Misschien kon ik beter even de achtergrond van deze opdracht geven.

Deze opdracht gaat over demografie en de wiskundige kant daarvan. LaTeX

(en LaTeX ) staan voor de hoeveelheid mensen in leeftijdsgroep LaTeX op tijdstip LaTeX . Er zijn LaTeX leeftijdsgroepen die gelabeld worden met LaTeX tot LaTeX . Zo zitten er bijvoorbeeld in groep 0 de mensen tussen 0 en 9 jaar oud, in groep 1 de mensen tussen 10 en 19 jaar oud, enzovoort.

LaTeX is de kans op overleving voor de mensen in leeftijdsgroep LaTeX . Dus de hoeveelheid mensen LaTeX is gelijk aan de hoeveelheid mensen LaTeX vermenigvuldigd met LaTeX . Dus LaTeX

Dit gaat niet op voor de hoeveelheid mensen LaTeX , want er bestaan geen dingen als LaTeX en LaTeX . Dit is dus een speciaal geval. LaTeX is de factor van vruchtbaarheid van de mensen in leeftijdsgroep LaTeX . LaTeX ligt tussen LaTeX en LaTeX , met LaTeX , want mensen stoppen met het 'produceren' van kinderen als ze ouder dan een bepaalde leeftijd worden.

Dus LaTeX .

En in dit geval is LaTeX de stationaire populatie. Dus LaTeX . De verhouding tussen LaTeX en LaTeX is altijd hetzelfde op een bepaald tijdstip LaTeX en voor alle LaTeX

Hopelijk maakt dit het wat duidelijker :)

Ik heb een foutje gemaakt. Er zijn LaTeX leeftijdsgroepen, genummerd van LaTeX tot en met LaTeX .
Voor de rest klopt het volgens mij.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures