Springen naar inhoud

omzetten differentiaal naar functie?

• Log in om te kunnen reageren

Pieter B

Pieter B

• >100 berichten
  • 109 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 26 januari 2013 - 13:26

Als je nu weet dat

LaTeX

dus

LaTeX

en je wilt weten hoe a2 verandert wanneer je b2 aanpast, hoe kun je hier dan achterkomen, of hoe kan je dit omschrijven.

Het betreft zeg maar een probleem waar je op tijdstip t1 twee zaken meet en op tijdstip t2 de twee zaken nogmaals meet. Dit verband is er. Ik probeer met die meetgegevens uit te drukken hoe a verandert als functie van b, maar dat wil niet echt lukken.

Veranderd door Pieter B, 26 januari 2013 - 13:28

De tijd zal het leren

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Typhoner

Typhoner

• >1k berichten
  • 2446 berichten
  • VIP

Geplaatst op 26 januari 2013 - 13:55

voor een functie f(x1, x2, ...) kan je schijven dat

LaTeX

in jouw geval heb je dus een functie a2 die afhangt van 3 variabelen. Je kan dus a.d.h.v. partiële afgeleiden bepalen hoe de respons van a2 is op een verandering van elk van de 3 variabelen.

Veranderd door Typhoner, 26 januari 2013 - 13:56

This is weird as hell. I approve.

Pieter B

Pieter B

• >100 berichten
  • 109 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 26 januari 2013 - 14:16

Sorry dit snap ik niet.

kijk. wanneer je nu heb

LaTeX
en dus

LaTeX

snap ik dat naarmaate b2 groter wordt, a2 evenredig kleiner wordt, en andersom. dit is dan een kwestie van producten.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maar door de kwardraat raak ik de draad een beetje kwijt

enerzijds kan je a1b1 als constante zien, en omdat b2 een kwardraat is, zal a2 dan sneller kleiner worden dan het geval bij het in deze post beschreven voorbeeld. Maar omdat b1 ook een kwardraat is, weet ik niet of je dat nu wel zo mag/kan doen.

Veranderd door Pieter B, 26 januari 2013 - 14:31

De tijd zal het leren

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures