hoe maak je articifieele drugs vanuit organische drugs?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 15

hoe maak je articifieele drugs vanuit organische drugs?

Het is allemaal moleculair, dat snap ik. Maar het moet toch ooit getest worden op iemand?

Hoe kan insuline synthetisch nagemaakt worden door mensenhand?

En in hoeveel mogelijke verscheidene combinaties kunnen receptoren in onze hersenen drugs verwerken?

Waarom heb je van de neurotransmitters die voor ons seksleven zorgdragen niet steeds meer en meer nodig, terwijl voor heroine dit wel geldt?

Of is dit laatste onzin en gaat ons seksleven juist achteruit naarmate onze ouderdom?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: hoe maak je articifieele drugs vanuit organische drugs?

Duikboot schreef: zo 27 jan 2013, 02:49Het is allemaal moleculair, dat snap ik. Maar het moet toch ooit getest worden op iemand?

Hoe kan insuline synthetisch nagemaakt worden door mensenhand?
Insuline wordt heden ten dage recombinant gemaakt uit de ééncellige bacterie E. Coli. Het humane insulinegen wordt in de bacterie binnengebracht zodat deze humaan insuline gaat produceren.

Na het opzuiveren van deze insuline moet je gaan controleren of het wel echt exact hetzelfde is als het humane insuline. Daar zijn speciale technieken voor ontworpen en heet productcontrole. Vervolgens kan je testen uitvoeren op muizen, konijnen en uiteindelijk ook bij de mens.
Waarom heb je van de neurotransmitters die voor ons seksleven zorgdragen niet steeds meer en meer nodig, terwijl voor heroine dit wel geldt?
Ik zie niet echt in wat dit met het voorgaande te maken heeft. Misschien kan je in psychologie een topic openen omtrent verslaving.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: hoe maak je articifieele drugs vanuit organische drugs?

Opmerking moderator

Discussie omtrent verslaving afgesplitst naar een eigen topic.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 196

Re: hoe maak je articifieele drugs vanuit organische drugs?

Ik denk dat het te maken heeft met de regulering van eigen opiaat-achtige stoffen door het lichaam zelf en de continuo verhoogde concentratie van opiaten in het lichaam door het zelf innemen hiervan. Vaker heroïne gebruiken resulteert erin dat het lichaam chronisch een 'overschot' aan opiaten heeft, waardoor het probeert te compenseren door de eigen aanmaak te downreguleren en het aantal opiaatreceptoren te upreguleren.

Een leken-guess om het eerlijk te zeggen.

Reageer