Springen naar inhoud

uiteindelijk wordt alles plastiek

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

Duikboot

Duikboot

• 0 - 25 berichten
  • 15 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 27 januari 2013 - 03:39

Mijn oude scheikunde leraar hield ons voor dat de aarde uiteindelijk een bol van plastiek zou verworden ten lange leste.
Maar is het niet zo dat alle isotopen tot lood vervallen? Die kunnen toch nooit plastiek worden?
Ik ben echt helemaal van mijn padje af maar toch wil ik het eventjes weten.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44893 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 27 januari 2013 - 10:22

Dan had jouw scheikundeleraar misschien wel een beetje teveel aan de verkeerde erlenmeyertjes gesnoven. Of je hebt hem een beetje te letterlijk opgevat terwijl hij een aanklacht deed tegen het feit dat meer en meer gebruiksvoorwerpen van plastic worden gemaakt, en de wereld intussen door onze slordigheid bedekt lijkt te gaan worden door een niet te stuiten laag plastic zwerfvuil, die biologisch niet of nauwelijks afbreekbaar is.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Duikboot

Duikboot

• 0 - 25 berichten
  • 15 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 29 januari 2013 - 03:49

Dan had jouw scheikundeleraar misschien wel een beetje teveel aan de verkeerde erlenmeyertjes gesnoven. Of je hebt hem een beetje te letterlijk opgevat terwijl hij een aanklacht deed tegen het feit dat meer en meer gebruiksvoorwerpen van plastic worden gemaakt, en de wereld intussen door onze slordigheid bedekt lijkt te gaan worden door een niet te stuiten laag plastic zwerfvuil, die biologisch niet of nauwelijks afbreekbaar is.

Nee, hij zei letterlijk en ondubbelzinnig dat de aarde ooit geheel van plastiek zal zijn.

Nu meen ik te menen dat alle radioactieve isotopen ooit vervallen zullen tot lood, edoch dit weet ik niet zeker. Maar dat alles in plastiek zal veranderen uiteindelijk leek me toen al heel sterk. Dus vandaar dat ik het vroeg.
De leraar in kwestie kwam me wel zeer zelfverzekerd over en ook bepaald niet onkundig. Misschien dat hij bedoelde dat alle plantaardige dingen in olie veranderen en dan in plastiek, maar ik zie het ook heel somber in voor deze theorie.

Veranderd door Duikboot, 29 januari 2013 - 03:52

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8937 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 januari 2013 - 12:55

[mod]Het is verstandiger wanneer je aan de betreffende leraar zelf vraagt wat hij bedoelde. Voor een ander blijft het giswerk, waardoor een zinvolle discussie niet mogelijk is.

Gesloten.[/mod]

Cetero censeo Senseo non esse bibendum

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures