Springen naar inhoud

0 = oneindig?

• Log in om te kunnen reageren

Zakhoofd

Zakhoofd

• 0 - 25 berichten
  • 13 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 januari 2013 - 15:32

Ik zat een in mijn vrije tijd te rekenen en kwam tot de conclusie dat 0 gelijk is aan oneindig? Want wij kennen 1:0=MATH ERROR.

Maar we zullen 0 oneindig keer moeten doen om ... te krijgen.

Dus:

1:0=oneindig

1:0=

Alles :1 en de uitkomst is....

0=

Oja, ander bewijs.
1×0=0

Het omgekeerde van × is natuurlijk :

1:0= tegenovergestelde van 0 = alles, en is dus oneindig.

Veranderd door Zakhoofd, 28 januari 2013 - 15:44

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

dannypje

dannypje

• >250 berichten
  • 595 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 januari 2013 - 15:53

1:0=

Alles :1 en de uitkomst is....

0=

Ik neem aan dat je met 'alles :1' bedoelt dat je de breuken omdraait. Maar dat heb je alleen voor het linkerlid gedaan.

Dus als LaTeX en je deelt 1 door beide leden krijg je

LaTeX

Dus: 0=0

Dus wat je zegt is niet juist. En ik ben zeker dat we van de meer wiskundig onderlegde mensen hier nog de nodige opmerkingen zullen krijgen dat je dit eigenlijk met limieten moet benaderen.

Veranderd door dannypje, 28 januari 2013 - 15:57

In the beginning, there was nothing. Then he said:"Light". There was still nothing but you could see it a whole lot better now.

EvilBro

EvilBro

• >5k berichten
  • 6703 berichten
  • VIP

Geplaatst op 28 januari 2013 - 16:06

Ik zat een in mijn vrije tijd te rekenen en kwam tot de conclusie dat 0 gelijk is aan oneindig?

Hoe zouden wij het antwoord op die vraag moeten weten. Is dit een test om te zien of we je aan het stalken zijn? Het antwoord op die vraag zou trouwens 'nee' zijn. Verder kan ik je vertellen dat als je de conclusie hebt getrokken dat oneindig gelijk is aan nul dat je je dan vergist.

Safe

Safe

• >5k berichten
  • 9905 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 28 januari 2013 - 16:07

Je mag nooit door 0 delen (dat kan je elders op dit forum vinden ...)
Je gebruikt een niet door jou gedefinieerd begrip oneindig, dus wat bedoel je hiermee ...

Math-E-Mad-X

Math-E-Mad-X

• >1k berichten
  • 2382 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 januari 2013 - 23:04

Ik zat een in mijn vrije tijd te rekenen en kwam tot de conclusie dat 0 gelijk is aan oneindig? Want wij kennen

Als je dat werkelijk denkt dan stel ik het volgende voor:

ik geef jou 0 euro en jij geeft mij oneindig veel euro's.

Dat zou je niet erg moeten vinden, want ik geef jou dan immers evenveel als wat jij aan mij geeft. ;)

Veranderd door Math-E-Mad-X, 28 januari 2013 - 23:05

while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

dannypje

dannypje

• >250 berichten
  • 595 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 februari 2013 - 13:05

Als je dat werkelijk denkt dan stel ik het volgende voor:

Dat zou je niet erg moeten vinden, want ik geef jou dan immers evenveel als wat jij aan mij geeft. ;)

LOL, dit is wel het mooiste bewijs dat, hoe complex wiskunde ook mag worden, je altijd je gezond boerenverstand nog kan gebruiken om 1 en ander te checken vind ik.
In the beginning, there was nothing. Then he said:"Light". There was still nothing but you could see it a whole lot better now.

Math-E-Mad-X

Math-E-Mad-X

• >1k berichten
  • 2382 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 februari 2013 - 12:27

LOL, dit is wel het mooiste bewijs dat, hoe complex wiskunde ook mag worden, je altijd je gezond boerenverstand nog kan gebruiken om 1 en ander te checken vind ik.

dankje :D

EvilBro

EvilBro

• >5k berichten
  • 6703 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 februari 2013 - 13:36

Dit is zinloos. Jij geeft 0 euro aan Zakhoofd. Zakhoofd geeft jou vervolgens oneindig veel euro's (maar jij zou dat 0 euro noemen). Hij beweert immers, onterecht, dat oneindig en nul hetzelfde zijn.

Math-E-Mad-X

Math-E-Mad-X

• >1k berichten
  • 2382 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 februari 2013 - 13:43

Dit is zinloos. Jij geeft 0 euro aan Zakhoofd. Zakhoofd geeft jou vervolgens oneindig veel euro's (maar jij zou dat 0 euro noemen). Hij beweert immers, onterecht, dat oneindig en nul hetzelfde zijn.

Niet al te serieus nemen hè. :) Het was maar een flauw voorbeeld om aan te geven hoe onzinnig zijn redenering is. De uitspraak 'nul = oneindig' kun je op talloze manieren interpreteren, juist omdat het een incorrecte uitspraak is.

Zakhoofd

Zakhoofd

• 0 - 25 berichten
  • 13 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 februari 2013 - 15:19

Bedankt voor alle reacties... (goede en slecht)

Maar ik zat ermee in me hoofd en nu heb ik het.

Safe

Safe

• >5k berichten
  • 9905 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 07 februari 2013 - 15:26

Ok, wat weet je nu?

Rogier

Rogier

• >5k berichten
  • 5679 berichten
  • VIP

Geplaatst op 08 februari 2013 - 11:42

Nul is een getal, oneindig niet. Oneindig is een concept, en in vergelijkingen of uitdrukkingen gebruik je LaTeX om een bepaalde wiskundige constructie mee aan te duiden. Niet om mee te rekenen alsof het een getal is.

Uitdrukkingen als 3×∞ of 5:∞ zijn betekenisloos. Net zoals LaTeX op zichzelf geen getal is, en LaTeX ook betekenisloos is.

In bijvoorbeeld limieten komt LaTeX wel voor, maar in uitdrukkingen zoals

LaTeX

of

LaTeX

speelt die "LaTeX " een totaal andere rol dan dat een normaal getal zoals "4" speelt in

LaTeX

of

LaTeX
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Dinkydau

Dinkydau

• >25 berichten
  • 74 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 februari 2013 - 03:58

1/0 is niet oneindig. Stel 1/0 = oneindig, dan oneindig * 0 = 1 en dus 0=1. Dat kan niet. Het maakt daarvoor niet eens uit wat oneindig precies is.

Het eerste bewijs kan ik niet volgen. Het tweede is fout vanwege wat hierboven staat.
Het begrip God is synoniem aan het begrip realiteit.

*_gast_Bartjes_*

• Gast

Geplaatst op 11 februari 2013 - 14:27

Het heeft geen zin over rekenen met oneindig te discussiëren wanneer je niet afspreekt over wat voor "oneindig" je het precies hebt. Het symbool ∞ in de gewone analyse stelt geen getal voor, daar kan je dus ook niet mee rekenen. Het is wel mogelijk oneindige getallen in te voeren, maar dan moet je heel precies definiëren wat je bedoelt anders krijg je onzin. In de Wikipedia vind je veel info over zulke zaken.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures