Springen naar inhoud

Oppervlaktegebied bepalen

• Log in om te kunnen reageren

Siron

Siron

• >1k berichten
  • 1069 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 januari 2013 - 09:31

Hallo,

Zij LaTeX een 2-dimensionale stochastische vector. met gezamenlijke dichtheidsfunctie
LaTeX

met LaTeX de vierhoek met de punten LaTeX en LaTeX als hoekpunten.

Gevraagd:
1. Toon aan dat dit een 2-dimensionale dichtheidsfunctie is.
2. Bereken de marginale verdelingen

Ik ben dus eerst op zoek gegaan naar het definitiegebied van LaTeX . Als ik het goed heb gedaan zou dat moeten zijn LaTeX
LaTeX

Ik heb m'n gebied en eigenlijk zou ik nu meteen m'n integratiegrenzen moeten kunnen aflezen om LaTeX te kunnen berekenen. Echter lukt me dit niet, aangezien er zoveel voorwaarden zijn dat ik niet goed weet welke grenzen ik moet nemen. Ik weet het eigenlijk in het algemeen niet goed, waneer gebruik je nu welke voorwaarde?

Dit ook voor de marginale dichtheden. Als ik bijvoorbeeld de marginale dichtheid van LaTeX zou moeten berekenen, i.e LaTeX , wat moet ik nu als grenzen nemen?

Bvd!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

physicalattraction

physicalattraction

• >1k berichten
  • 3101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 01 maart 2013 - 10:16

Sorry voor dit late antwoord. Hopelijk ben je er al uit. Zo niet, maak dan eens een plaatje van je definitiegebied en post het hier (gebruik 'beheer bijlagen'). Dat werkt vaak veel verhelderender dan vier vergelijkingen. Aan de hand daarvan kun je misschien wel inzien wat de integratiegrenzen zijn.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures