correlatie met TI-84+

Moderators: dirkwb, Xilvo

Reageer
Berichten: 81

correlatie met TI-84+

Hoi allen,

Weet er iemand hoe je in godsnaam een gewone correlatie moet berekenen met een TI-84 plus grafisch rekenmachine? Ik zit me er suf achter te zoeken ... maar niks helpt. :-s Allicht doe ik iets stom verkeerd maar het lijkt niet te lukken, en het is nochtans vrij dringend!

Ik ga naar "vars" druk op statistics, duidt dan de "r" aan en geef tussen haakjes mijn lijsten in, gescheiden door komma's, van de variabelen waartussen ik wil checken of er een correlatie is! Maar ik krijg een error! "quit of go to"

Als iemand ook weet hoe ik meervoudige regressie-analyse via dit ZRM kan doen, zou heel handig zijn (dus gewoon meerdere predictoren ingeven en een Y-waarde, dus een lijst voor de Y, ook dit is me een raadsel.

De handleiding van 750 pagina's ben ik al eens diagonaal doorgegaan maar ra ra .. niet gevonden, let's blame the stress!

Als er nog iemand tips heeft om met dit GRM om te gaan, hoor ik het graag want het is me dus een volledig raadsel hoe het komt dat hij bv wel werkt als je gewoon steekproefgemiddelde aanduidt, terwijl je niet weet van welke kolom (van de lijsten, dus van welke variabele) hij het neemt etc.

Please help!

Vielen dank! ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 154

Re: correlatie met TI-84+

Volgens mij is dit wat je zoekt.

http://www.youtube.com/watch?v=_EwL-1rSnW4

Reageer