Springen naar inhoud

Ongelijkheid met minimumsfunctie aantonen

• Log in om te kunnen reageren

Fruitschaal

Fruitschaal

• >250 berichten
  • 524 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 januari 2013 - 19:57

Beste lezers,

Variabelen en constanten zijn (enigszins) gebaseerd op de definities in mijn vorige topic: http://www.wetenscha...-en-variabelen/

Er bestaat een stationaire populatie LaTeX , dus:
LaTeX , waarbij LaTeX en LaTeX
(LaTeX staat voor het aantal mensen in leeftijdsgroep LaTeX op tijdstip LaTeX . Er zijn LaTeX groepen genummerd van 0 t/m LaTeX )

Zij LaTeX waarbij:

LaTeX , LaTeX

Er moet nu aangetoond worden dat een willekeurige populatie LaTeX convergeert naar de stationaire verdeling LaTeX . Om dat aan te tonen, laat LaTeX en LaTeX twee algemene populaties zijn.

En zij LaTeX
(LaTeX . Er zijn LaTeX vruchtbare leeftijdsgroepen, genummerd van LaTeX tot en met LaTeX )

------

Laat zien dat LaTeX door gebruik te maken van de onderstaande voorwaarden:

LaTeX met LaTeX
LaTeX
(deze gelden ook voor LaTeX )

en

LaTeX

LaTeX

is de kans op overleving voor de mensen in leeftijdsgroep LaTeX . Dus de hoeveelheid mensen LaTeX is gelijk aan de hoeveelheid mensen LaTeX vermenigvuldigd met LaTeX . Dus LaTeX

Dit gaat niet op voor de hoeveelheid mensen LaTeX , want er bestaan geen dingen als LaTeX en LaTeX . Dit is dus een speciaal geval. LaTeX is de factor van vruchtbaarheid van de mensen in leeftijdsgroep LaTeX . LaTeX ligt tussen LaTeX en LaTeX , met LaTeX , want mensen stoppen met het 'produceren' van kinderen als ze ouder dan een bepaalde leeftijd worden.

-----

Mijn uitwerkingen:

LaTeX

LaTeX
LaTeX

De overlevingskansen staan bij LaTeX in teller en noemer, dus die vallen tegen elkaar weg. Dat houdt in dat de elementen in de minimumsfunctie van LaTeX en LaTeX grotendeels overeenkomen.

De enige twee verschillen zijn dat LaTeX de term LaTeX bevat en LaTeX niet.
LaTeX daarentegen bevat LaTeX en LaTeX niet.

Kortom, als LaTeX geldt voor alle LaTeX , dan LaTeX .

Het lukt mij enkel om:
LaTeX te stellen, maar dat helpt me ook niet verder.

-----

Hoe moet ik dit dus oplossen? Ik hoop dat ik geholpen kan worden :)
- Fruitschaal.

Veranderd door Fruitschaal, 31 januari 2013 - 20:04

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures