Two Photon luminescence microscopy

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 216

Two Photon luminescence microscopy

Beste forum gebruikers,

Op dit moment ben ik bezig een proposal te schrijven voor mijn stage onderzoek. In een paar zinnen uitgelegd ga ik tijdens mijn stage de glucocorticoid receptor (GR) in de celkern volgen. Dit doen we met behulp van drie verschillende technieken. We zijn nu bezig met een single molecule microscopy opstelling waarmee we YFP getagged GR volgen en binnenkort gaan we met behulp van photo-activated localization microscopy mEos2 getagged GR volgen.

De heilige graal in dit onderzoek is echter het koppelen van golden nanorods (GNRs) aan de receptor. Deze GNRs bleachen of blincken niet, en zijn daarom ideaal. We gaan deze GNRs in de cel volgen met behulp van two photon luminescence microscopy (TPL).

Mijn vraag aan jullie is of jullie iets van two photon luminescence microscopy weten. Ik heb de afgelopen dagen wel het een en ander kunnen vinden op internet, maar natuurkunde is niet mijn sterkste kant (Ik ben bezig met mijn master moleculaire en cellulaire biologie) en ik vind de artikelen dan ook lastig om te begrijpen.

Kan iemand mij een zetje in de goede richting geven naar een site/artikel met een uitleg over deze vorm van microscopie? Ik ben vooral geïnteresseerd in de natuurkunde achter de luminescentie die het goud vertoont waardoor we het kunnen zien.

Alvast bedankt!

Ps. Artikelen waarvoor betaald moet worden zijn prima! Ik kan via de uni alles inzien!

Reageer