afbeelding geschiedenis

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 620

afbeelding geschiedenis

Hoi allemaal

Laatst zag ik een prachtige afbeelding, waarvan ik dacht dat ik 'em had opgeslagen, terwijl dit eigenlijk niet zo was :(

Ik herinner me de site niet meer, en m'n geschiedenis wordt automatisch gewist.

Nu meen ik me te herinneren dat er zo'n map zou zijn op de harde schijf waarop alle afbeeldingen die je ook maar tegenkomt op een site wordt opgeslagen?

Klopt dit? Waar zou ik deze kunnen vinden? (Google Chrome)

Bedankt :)

-S.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once." - Albert Einstein

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: afbeelding geschiedenis

De Chrome internet cache is lastig te vinden, zeker in Windows 7.

Nir Sofer maakt al jaren prachtige open source mini-tools die zonder enige installatie gebruikt kunnen worden, waaronder de Chrome Cache Viewer. KLIK. Als de bestanden nog in de tijdelijke internet bestanden cache van Chrome staan, kan je ze met dit tooltje vinden. Het tooltje zelf kan je HIER ophalen.

Berichten: 620

Re: afbeelding geschiedenis

bedankt :) dus het is daadwerkelijk de cache die ELKE afbeelding die je tegenkomt opslaat? :P
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once." - Albert Einstein

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: afbeelding geschiedenis

Nee, dat hangt af van de beveiligingsinstellingen van de browser, van het gebruik van een eventuele incognito modus en van instellingen van de site die wordt bezocht.

Berichten: 620

Re: afbeelding geschiedenis

Waar vind je die dan? Of is het praktisch onmogelijk die te vinden?
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once." - Albert Einstein

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: afbeelding geschiedenis

Wat niet wordt gecached is niet te vinden op de computer.

Berichten: 620

Re: afbeelding geschiedenis

waarom zei je dan eerst nee? oh, had je het op het aantal afbeeldingen dat opgeslagen wordt?

ik bedoel dus:

bedoel je, dat elke afbeelding die je tegenkomt die daadwerkelijk opgeslagen wordt, in de cache opgeslagen wordt?
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once." - Albert Einstein

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: afbeelding geschiedenis

Nee, ik bedoel het volgende:

In de cache worden ondermeer opgehaalde afbeeldingen (tijdelijk) opgeslagen, maar niet ELKE afbeelding, want:

- Je kan de browser instellen om niets op te slaan

- Je kan incognito surfen en dan wordt er niets in de cache opgeslagen,

- De website kan instructies bevatten die voorkomen dat de browser in de cache opslaat

- De cache is niet oneindig groot, wat er het langst in staat wordt automatisch gewist

Berichten: 620

Re: afbeelding geschiedenis

dat komt overeen met wat ik bedoelde :)

dus er is geen enkel andere map waarin afbeeldingen opgeslagen worden?
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once." - Albert Einstein

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: afbeelding geschiedenis

De automatische opslag door de browser zelf vindt alleen in de browsercache plaats. Maar andere programma's zoals bijvoorbeeld de Flash speler hebben een eigen cache. Je kan natuurlijk ook een afbeelding zelf bewaren in een willekeurige map.

Berichten: 620

Re: afbeelding geschiedenis

bedankt :P
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once." - Albert Einstein

Reageer