Blokkeren/Negeren van specifieke users

Moderator: Miels

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Blokkeren/Negeren van specifieke users

Zou er zoiets kunnen bestaan als een "Blokkeer" optie op dit forum waarbij je naar godsvrucht en vermogen specifieke gebruikers kan blokkeren/negeren?

Misschien is dit wel een actie van onvermogen om met bepaalde reacties om te gaan of getuigd het van kinderachtigheid maar ...

  • Voordelen
  • geen ergernissen
  • grotere autonomie van gebruiker
  • werkdruk van moderators wordt verlast door een exponentiële daling van flames :roll:

    Nadelen
  • moedigt niet aan tot een constructieve dialoog (maar is die wel mogelijk op deze vorm van medium)
  • je negeert problemen

Ik stel het alleen maar voor en zou graag weten wat anderen er over denken (Ik vermoed dat er wel wat tegenkantingen zijn en mensen de oh zo mooi klinkende constructieve dialoog verkiezen)


PHP optie:

Ignore Users
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Blokkeren/Negeren van specifieke users

Ik weet niet, zou je eens een voorbeeld kunnen geven van een situatie waarin je dit zou nodig hebben?
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Blokkeren/Negeren van specifieke users

Ik heb die functie op mijn muis laten installeren:


het scroll-wieltje..... :roll:
sleep muis over quote...
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Blokkeren/Negeren van specifieke users

Ik denk wel als je zoiets doet dat je dan mss wel nuttige posts kan missen en zo niet de hele discussie correct kan volgen, en idd, zoals jan zegt, gewoon de pagina verder scrollen is niet zo heel erg. Al kan het vaak irritant zijn, zoals een enkel persoon die nog vers in onze gedachten zit. Al was dit een zeer uitzonderlijk geval ...

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Blokkeren/Negeren van specifieke users

Ik denk idd dat dit een uitzonderlijk geval is. In de 3 jaar dat ik nu actief ben op fora heb ik het 3 keer meegemaakt, waarvan er 2 dezelfde persoon bleek te zijn achteraf.


Maar voor het gewone forum gebruik bekijk ik gewoon of de essentie van het verhaal me interesseert. Zo niet, dan negeer ik het onderwerp. Vind ik het onderwerp wel interessant, dan vind ik ook dat je het van alle kanten moet bekijken. Dus lees je dan alle posts. De enkele nutteloze die er tussen zit, neem je dan maar voor lief.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Blokkeren/Negeren van specifieke users

zeg Ger, je zegt dat je al 3 jaar actief bent, maar ik zie dat je nog geen drie jaar geregistreerd bent. was je vroeger altijd gast of zo?

ik vroeg het mij gewoon af.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: Blokkeren/Negeren van specifieke users

Lijkt mij niet erg eerlijk en/of handig, je zou, zoals al eerder gezegd, informatie missen, en bovendien gaat het erom dat iedereen zijn mening over een onderwerp kan geven. Anders zou het indirect toch een soort inbreuk op de vrijheid van meningsuiting zijn. (Juridisch gezien niet, maar moreel wel)
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Blokkeren/Negeren van specifieke users

Ik ken wel fora waar dit mogelijk was. In de praktijk werkt het nauwelijks omdat je wel steeds ziet dat er een bericht geplaatst is door de geblokkeerde gebruiker. De meeste mensen zijn te nieuwsgierig en willen dan toch weten wat daar staat...
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Blokkeren/Negeren van specifieke users

made in flanders schreef:zeg Ger, je zegt dat je al 3 jaar actief bent, maar ik zie dat je nog geen drie jaar geregistreerd bent. was je vroeger altijd gast of zo?

ik vroeg het mij gewoon af.


Ik heb het over fora. Meervoud dus. Hier kom ik sinds september/oktober ofzo (idd even alleen rondgeneusd als gast). Maar daarvoor was ik al actief op andere fora.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Blokkeren/Negeren van specifieke users

Ik vind voornamelijk het argument van de discussie die uit context getrokken wordt wel zwaar wegen. Je ziet dan wel dat jouw gehekelde forum gebruiker iets gezegd moet hebben, en dat mensen daarop inhaken, aldanniete on of off topic, dat lijkt mij heel verwarrend.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Blokkeren/Negeren van specifieke users

Goh ja, het zijn allemaal argumenten die stellen dat de optie onomkeerbaar is.


Maar als de optie je bevalt dan kan je het verder blijven gebruiken.

Ben je niet tevreden, dan laat je de optie vallen en "scroll" je lekker verder.
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Berichten: 236

Re: Blokkeren/Negeren van specifieke users

Wanneer het je via de discussie niet lukt om je gelijk te halen, dan kun men inderdaad ook nog overgaan tot het invoeren van censuur.


Dat is OOK een bekend (maatschappelijk) gegeven, dat helaas steeds toepasselijker wordt (zie het snijden van de regering in de budgetten van kritische televisieprogramma's als Zembla e.d).


Pieter

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Blokkeren/Negeren van specifieke users

pietertje schreef:Wanneer het je via de discussie niet lukt om je gelijk te halen, dan kun men inderdaad ook nog overgaan tot het invoeren van censuur.


Dat is OOK een bekend (maatschappelijk) gegeven, dat helaas steeds toepasselijker wordt (zie het snijden van de regering in de budgetten van  kritische televisieprogramma's als Zembla e.d).


Pieter

Het typeert natuurlijk dat jij dat zegt.

Een discussie dient niet om gelijk te halen maar om argumenten aan te halen zodat je iemand kan overtuigen van jouw visie.
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Blokkeren/Negeren van specifieke users

Heb hier een paar nutteloze off-topic posts verwijderd.

Een discussie dient niet om gelijk te halen maar om argumenten aan te halen zodat je iemand kan overtuigen van jouw visie.

Precies, en daarom is het ook van belang dat alle argumenten van gebruikers die zich verder aan de regels houden, te zien zijn. Iedereen gelijke kansen.


Als moderatorteam handhaven we zo goed mogelijk de regels. Discussies die niet gebaseerd zijn op wetenschap worden verplaatst naar een geschikt subforum. Verder verwijderen we zo goed het gaat onzinberichten, flames, bumps, reclame etc. etc. Dit is geen forum waar alles zomaar geschreven mag worden, de regels leggen uit wat niet mag. Houdt men zich daar niet aan dan komen wij in actie.


Doen we dat niet (we zien ook wel eens wat over het hoofd of hebben het even druk), en je vindt iets echt storend dan kun je de "rapporteer post" functie gebruiken of de moderator van het betreffende subforum aanspreken.


Dus zou het niet nodig moeten zijn om een "lees filter" te implementeren.


Dan vind ik het persoonlijk nog van belang dat een forum community ook echt een community is. Dat wil zeggen dat er een soort "saamhorigheid" is. Het uitblokken van gebruikers uit je gezichtsveld omdat hun denk of schrijfwijze je niet aanstaat past daar niet bij. Vind je dat iemand echt de community verpest, dan kun je dat aankaarten via de bekende weg.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Berichten: 236

Re: Blokkeren/Negeren van specifieke users

Laten we dan hierbij een nieuwe start maken.


We hebben nu allemaal onze grieven kunnen uiten, en het gebeurd niet zelden dat voormalige vijanden, beste vrienden worden.

Dus ik heb wel hoop voor de toekomst.


Ik waardeer je uitgestoken hand (Nappo), en ben zelf ook erg vergevingsgezind hoor. Je kunt met mij echt álle kanten op.


De "strijdbijl" is wat mij betreft, bij deze begraven.


Alleen grapjes maken, dat kan ik (bijna) niet laten, dus neem alles niet te letterlijk of persoonlijk. Dat doe ik ook niet.

Zoals ik met jullie spot, kan ik ook met mezelf spotten, als ben ik daar op dit forum misschien nog te weinig aan toe gekomen. (moet me daarvoor waarschijnlijk eerst veilig voelen, waarvoor ik mijzelf te veel heb moeten verdedigen hier misschien)


Pieter


Ps.


Of ging dit item niet over mij, maar over studentje? (lijkt me toch sterk)

Reageer