[biologie] Mitose

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 309

Mitose

Wat betekent 2n=6 bij de mitose? Ik zag het op deze site: http://www.allesoverdna.nl/woordenboek/mitose.html.
James Bond was tot voor kort bekend als Ronny007

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Mitose

Wat houdt het in als we het hebben over n of 2n?

Wat gebeurt er tijdens de mitose?
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Berichten: 10

Re: Mitose

Als je over 2n praat, dan praat je over iets dat diploïd is. Op de site die jij hebt gepost is hier een 'categorie' voor waar staat wat dit inhoud (hoop dat het duidelijker wordt voor je als je het even doorleest :) )

Gebruikersavatar
Berichten: 309

Re: Mitose

Atmegaown schreef: di 05 feb 2013, 21:51
Als je over 2n praat, dan praat je over iets dat diploïd is. Op de site die jij hebt gepost is hier een 'categorie' voor waar staat wat dit inhoud (hoop dat het duidelijker wordt voor je als je het even doorleest :) )
Wat betekent =6 dan?
anusthesist schreef: di 05 feb 2013, 21:47
Wat houdt het in als we het hebben over n of 2n?

Wat gebeurt er tijdens de mitose?
1)Of de cel 1 of 2 chromosomen heeft

2)Kerndeling
James Bond was tot voor kort bekend als Ronny007

Berichten: 10

Re: Mitose

James Bond schreef: di 05 feb 2013, 22:04
Wat betekent =6 dan?
Uitleg hierover is te vinden in het stukje waarnaar ik je verwees op de door jou gedeelde site (link: http://www.allesoverdna.nl/woordenboek/diploid.html). Voor zover ik zie, moet dit je vraag kunnen beantwoorden...

Gebruikersavatar
Berichten: 309

Re: Mitose

Heeft een cel in het interfase enkel chromatiden, en wordt er in de interfase 1 chromatide bijgemaakt met hetzelfde DNA.Zodat ze chromosomen vormen d.m.v. een centromeer?
James Bond was tot voor kort bekend als Ronny007

Gebruikersavatar
Berichten: 309

Re: Mitose

Als de chromatiden in de telofase zitten, waarom spreek men dan van chromosomen? Waneer wordt hier een extra chromatide bijgevoegd? (Bij de interfase)?
James Bond was tot voor kort bekend als Ronny007

Reageer