Technische avondstudie?

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 6

Technische avondstudie?

Hallo,

Zoekende naar een nieuwe uitdaging, kijk ik naar oa diverse HBO avondstudies in de techniek op diverse websites.

Momenteel ben ik fulltime werkzaam als monteur en heb ik een prachtig afwisselende en vaak uitdagende baan.

Maar ik wil meer kennis dan mn avondopleiding Mts werktuigbouwkunde Niveau 4 (Heet nu: Middenkader Engineering) waar ik een jaar geleden voor geslaagd ben.

Vervolgens heb ik een tijdje MBO niveau4 electro gevolgd, maar dit niveau was geen uitdaging voor mij, dus mn motivatie nam daardoor af. Met deze studie ben ik inmiddels gestopt.

Mijn dilemma:

Ik weet dat ik een Hbo studie aankan wat niveau betreft, ik heb de Hogere Technische School al overwogen.

Echter de 2 avonden in de week + de 20uur zelfstudie is voor mij wat veel qua tijdsdruk voor 4/5 jaar lang.

De 20uur zelfstudie erbij schrikt mij wat af.

Ik wil graag een hogere studie volgen van MBO, maar die qua tijd voor mij te doen is (vrijdagmiddag studie/2 avonden in de week).

Ik ben zelfs bereid om een andere studierichting te volgen, mits het werk daarin mij interesseert.

Kan iemand mij hierin adviseren? Ik ben al een jaar aan het tobben over een Hbo studie.

Aan mijn motivatie kan het niet liggen!

Ik sta ook open om te switchen van baan indien nodig.

Mijn interesses gaan uit naar Techniek, Ontwerp, Fysica, Psychologie.

Maar zoals eerder genoemd: Mijn interesses zijn zeer breed, dus ik sta open voor andere suggesties.

Om jullie beter te informeren: Ik mag zeer graag met mensen werken en problemen oplossen, zo ook technische problemen.

Ik barst van ideeën en innovaties intrigeren me.

Ik sta overal voor open!

Hartelijk dank voor eventueel advies/hulp!

Gebruikersavatar
Berichten: 6

Re: Technische avondstudie?

Aanvulling:

Ik las dat diversen op dit forum naast mij ook geïnteresseerd zijn in Robotica.

Helaas heeft alleen Maastricht een Hogere School Robotica en ook nog in de informatica.

Ik woon zelf in Enschede, en met een fulltime baan + rekeningen die betaald moeten worden is het vrij lastig om verder weg dan 100km te gaan studeren ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 6

Re: Technische avondstudie?

Ik wilde jullie laten weten dat ik ben begonnen aan de studie HTS werktuigbouw in de avonduren, ik ben net begonnen met de opleiding.

Wish me luck! :D

Reageer