Bronvermelding

Moderator: Miels

Reageer
Berichten: 206

Bronvermelding

geen bronvermelding = bericht verwijderd -- Bart

Was is dit??? :P :roll: :P


Heeft de NSA deze website gehackt ofzo?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Bronvermelding

Heeft de NSA deze website gehackt ofzo?
atmoshpere plaatste een stuk tekst die letterlijk van een andere website was afgehaald en dat mag niet. En nu weer on topic
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 206

Re: Bronvermelding

Sandeman schreef:Heeft de NSA deze website gehackt ofzo?
atmoshpere plaatste een stuk tekst die letterlijk van een andere website was afgehaald en dat mag niet. En nu weer on topic

Da's toch iets anders dan geen bronvermelding geven?


En dat dat niet mag, iets kopiëren van een andere website, wist ik niet. Dan weet ik dat nu. Back on topic idd....

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Bronvermelding

Ik heb deze posts afgesplitst van http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...showtopic=11647 omdat ik toch nog even op wil reageren.


Alles wat door een persoon zelf gemaakt wordt en geplaatst wordt op internet is auteursrechterlijk beschermd. Hoe simpel het ook is om een stuk tekst van een website te kopieeren en deze plakken in een bericht van een forumposter, het mag niet! Omdat het een stukje tekst van een website was die (in de ogen van de forumposter) een bijdrage had aan de discussie mag je het stukje plaatsen in je bericht, mits er een bronvermelding bij geplaatst wordt.


Uitzonderingen zijn websites die specifiek melden dat zij dit niet willen. Het nieuwsbureau ANP wil bijvoorbeeld niet dat artikelen volledig worden gekopieerd. Ook niet met bronvermelding. Een paragraaf met de kern mag wel, maar weer alleen met bronvermelding.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Bronvermelding

Staat ook in de forumregels trouwens.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Bronvermelding

Voor meer achtergrond zie het draadje Copyright elders op deze site.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 26

Re: Bronvermelding

Dus als ik erbij had gezet van welke website dat stuk tekst afkomstig was, dan was het wel goed geweest?


De 2e keer dat ik het postte was het geen rechtstreekse kopie van een website , maar slechts een gedeelte van de tekst,met overbodigheden weggelaten . "laat ik dit keer de kranten waar het uiteindelijk vandaan komt als bron erbij vermelden" dacht ik. Maar dergelijke bronvermelding is dus niet van belang begrijp ik .


Jammer dat ik de gelegenheid niet kreeg die post van bronvermelding te voorzien zonder de tekst weer opnieuw te moeten bewerken.

Reageer