CSS designing problemen

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 108

CSS designing problemen

Hallo,

Ik programmeer graag met html, php en css, maar ik kan soms zo gefrustreerd raken wanneer de computer om onverklaarbare reden niet meer luistert. Uiteraard is het altijd de fout van de programmeur zelf, toch bij php. Maar van css word ik echt gek nu.

Dit is mijn site die ik gedesignd heb: http://www.dbzweb.be/08/devolders08/

Ik bekijk mijn site van thuis uit en zie dat de links zonder erover te hoveren al oranje zijn, terwijl ik dat zo niet ingesteld heb. Vanaf andere computers verloopt alles correct. Hier probleem één: mijn computer (mijn browser Firefox) besluit zomaar op z'n eentje dat hij niet luistert naar de stylesheet.

Ik ben geïnteresseerd in de font-family. Ik bekijk met Firebug v1.11.2 naar welke font-family effectief wordt gerenderd (staat in blauw lettertype) en ik zie arial, alsof op mijn computer geen verdana of helvetica staat. Maar er is meer: op een willekeurige andere site zie ik dat verdana wél gerenderd wordt!!! Hier word ik GEK van. Op nog een andere site wordt geen enkele van de font-families gerenderd volgens firebug (geen van de lettertypes staat blauw gedrukt, allen zijn grijs). Probleem twee maakt me dus nog veel mentaal gehandicapter: op mijn site beslist Firefox arial te tonen terwijl dat mijn laatste keuze is en op een andere site wil hij wel verdana tonen?!!

Ik weet, het is een deel van het leven dat computers aartsdom zijn en dat door één minuscuul foutje in php waarmee je uren zoet kan zijn je volledige programma niet meer werkt, maar zulke regelrechte ongehoorzaamheid, wat ik alleen nog maar heb meegemaakt bij CSS, daar kan ik echt niet tegen.

Geef gerust ook commentaar op het esthetische van mijn site.

http://www.softwarei...ly-is-rendered/

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: CSS designing problemen

Ik weet, het is een deel van het leven dat computers aartsdom zijn en dat door één minuscuul foutje in php waarmee je uren zoet kan zijn je volledige programma niet meer werkt, maar zulke regelrechte ongehoorzaamheid, wat ik alleen nog maar heb meegemaakt bij CSS, daar kan ik echt niet tegen.
Welkom bij de wondere wereld van browsers die zich niet aan standaarden houden.

Het is een probleem dat je continu gaat tegenkomen, het is niet omdat een site werkt op de ene browser, dat hij dat ook op een andere gaat doen.

Heb je je firefox al eens geupdatet?
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: CSS designing problemen

Je hebt 2 urls die zich verschillend gedragen: 'Oncyclopedia' is grijs en wordt oranje bij hover en 'irritant' is steeds oranje. Ik heb het niet in detail bekeken maar ik vermoed dat die 'color: inherit' misschien de boosdoener is?

Over de layout zelf: ik vind persoonlijk het top menu dat transparant over de content komt te staan als je scrolt niet echt mooi. Ook zie ik graag enige symmetrie. Als je voor zo'n gecentreerde stijl gaat: probeer hem dan meer in het midden te krijgen.

Berichten: 108

Re: CSS designing problemen

firefox is mijn standaardbrowser waarin ik de site heb gemaakt en op andere pc's werkt het wel met firefox. De versie is volgens mij de nieuwste maar ik kan misschien herinstalleren.

Inderdaad, op mijn pc gedragen sommige links zich anders dan andere, maar ik dacht dat op sommige pc's alles volledig goed verloopt.

Dat het top menu niet gecentreerd staat is een probleem dat voortkomt uit het feit dat die 'fixed' staat. Afhankelijk van de grootte van je scherm staat hij mooi gecentreerd of niet. Als hier iemand een oplossing voor weet (fixed object centreren), graag dan.

Berichten: 10

Re: CSS designing problemen

Je top menu staat weel gecentreerd maar de rest van je pagina niet. Dus eigenlijk gewoon gezichtsbedrog.

Reageer