licht creeeren zonder electriciteit of grondstoffen...

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 6

licht creeeren zonder electriciteit of grondstoffen...

Hallo,

Ik heb een idee waarbij je licht kan creeeren voor lampen, straatverlichting etc. waarbij je geen electriciteit of grondstoffen hoeft te verbruiken. Iets waar fabrikanten van electriciteit niet op zitten te wachten denk ik zomaar.

Heb een schaalmodel gemaakt en daarop werkt het wel degelijk.

Mijn vraag is, wat doe ik met dit idee en naar wie ga ik toe?

Groeten van een niet wetenschapper (Art Director).

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: licht creeeren zonder electriciteit of grondstoffen...

thespeedoflight schreef: ma 04 mar 2013, 17:11
Mijn vraag is, wat doe ik met dit idee en naar wie ga ik toe?
Leg hier maar eens uit hoe het werkt.

Berichten: 6

Re: licht creeeren zonder electriciteit of grondstoffen...

Ja als ik dat doe kan iedereen ermee aan de haal (indien het mogelijk is). Maargoed, **** it!

Werkt volgens mij als volgt:

Wat als je het licht dat altijd aan 1 kant van de aarde schijnt verplaatst naar de andere kant....??

Als je in australie zonlicht hebt zou je dat op moeten kunnen vangen dmv een trechter (zie het als een vergrootglas die de zonnestralen bundelt)

Via grote 'glasvezelkabels' (van groot formaat) zou je het licht kunnen transporteren van de ene plek naar de andere.

dmv kleine glasvezel vertakkingen zou je het naar huishoudens ed kunnen transporteren.

Indien je op meerdere plekken op aarde deze 'trechters' zou hebben staan zouden landen elkaar kunnen verlichten.

Flinke investering (nieuw glasvezel netwerk, nieuw soort huis tuin en keuken lamp etc etc, maar wel 'schoon' licht.

Schaalmodel werkte in ieder geval.

groet,

Hubert

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: licht creeeren zonder electriciteit of grondstoffen...

Is al een oud idee. In de jaren '60 waren er al plannen om grote ladingen metaalsnippers rond de aarde te laten cirkelen die als reflector zouden dienen. Zodoende zou het overal op aarde rond de klok licht zijn.

Berichten: 6

Re: licht creeeren zonder electriciteit of grondstoffen...

Ok, jammer. Spiegeltjes in de ruimte zat ik ook aan te denken, maar dat heeft t nadeel dat t altijd licht is wat dan weer invloed op vanalles heeft. Maargoed, thanks voor je reactie!

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: licht creeeren zonder electriciteit of grondstoffen...

Het transport via glasvezel zal theoretisch wel werken, maar ik voorzie toch wel wat problemen. Onderweg treedt altijd verlies op, en over een afstand de halve wereldbol rond blijft er niet veel over vrees ik.

En om grote hoeveelheden licht te transporteren heb je ook zeer dikke bundels nodig. Ik weet niet hoe groot je schaalmodel is, maar probeer eens een dichte kamer te verlichten via glasvezels met een lichtbron die in een naastgelegen kamer staat. Ik heb zo maar het gevoel dat het allemaal onhandig groot wordt.

Berichten: 6

Re: licht creeeren zonder electriciteit of grondstoffen...

Ben ook bang dat t erg groot wordt allemaal, zeker als ik naar t schaalmodel kijk... :-(

Was theoretisch gezien een leuk idee... niet echt praktisch inderdaad.

Goed idee!, Doen we niet!

later!

Reageer