PedoScience: Onderzoek naar Pedofilie

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 2

PedoScience: Onderzoek naar Pedofilie

Beste lezers,



Om te beginnen een korte voorstelronde; wij zijn Gizem, Kavita en Luuc. Wij zijn bezig met een afstudeeronderzoek aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Wij onderzoeken pedofilie.



In de media is pedofilie tegenwoordig een hot topic. In kranten en op tv wordt er veel aandacht besteed aan de vermeende “pedofielen” die de samenleving voor onze kinderen onveilig maken. Dit beeld is zeer eenzijdig en vaak vol met onjuiste feiten. Diverse begrippen worden onterecht toegepast, waardoor het negatieve beeld extra wordt benadrukt. Dit vinden wij zeer spijtig. Wij hopen hier middels ons onderzoek nuance in aan te kunnen brengen.

Voor ons onderzoek zijn wij op zoek naar mannen die te maken hebben met seksuele gevoelens voor kinderen. Participanten worden gevraagd diverse vragenlijsten in te vullen en computertaakjes uit te voeren.



Mochten er naar aanleiding van dit bericht vragen of opmerkingen zijn ontstaan, dan verwijzen wij graag naar onze website, www.pedoscience.com. Tevens zijn wij via het e-mailadres [email protected] te bereiken.



Met vriendelijke groet,



Team PedoScience:

Gizem Kahraman,

Kavita Boedjarath &

Luuc den Toom

http://www.pedoscience.com

Afbeelding

Berichten: 12.262

Re: PedoScience: Onderzoek naar Pedofilie

Ongetwijfeld frustrerend voor het onderzoek, maar ik vermoed dat iedere pedofiel dit deze flyer ziet zal vermoeden dat het mailadres is doorgeschakeld naar het KLPD... of op zn minst niet het risico neemt dat dat het geval zal zijn :)

Opmerking moderatorteam: Het moderatorteam heeft zich er door navraag bij de Erasmus Universiteit van verzekerd dat dit onderzoek echt is. Bovenstaande "vrees" is dus ongegrond.

Jan van de Velde

Namens het moderatorteam.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: PedoScience: Onderzoek naar Pedofilie

En jullie willen tegen de vooroordelen vechten, maar zoeken enkel pedofiele mannen?
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Berichten: 5

Re: PedoScience: Onderzoek naar Pedofilie

Wat verstaan jullie onder 'seksuele gevoelens'?

Ik kan kinderen aantrekkelijk vinden, net zoals ik andere mannen aantrekkelijk kan vinden. (misschien is 'knap' of 'mooi' een beter woord) [onder kinderen versta ik hier personen onder de 18 jaar]

Toch heb ik niet de behoefte om met iemand uit een van deze groepen seks te hebben.

Ben ik benieuwd hoe seks met een man zou zijn, of met de vriendin van een vriend van me? Ja.

Zal ik het ooit gaan doen, of overwegen? Nee.

Wat versta je onder een kind? 18 jaar? 16 jaar? 14? 6?

Ik kan me voorstellen dat je opgewonden kan raken van iemand van 16 of 17, maar niet van iemand van 6. Waar ligt de grens in jullie onderzoek?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: PedoScience: Onderzoek naar Pedofilie

Benm schreef: vr 23 mar 2012, 01:52Opmerking moderatorteam: Het moderatorteam heeft zich er door navraag bij de Erasmus Universiteit van verzekerd dat dit onderzoek echt is. Bovenstaande "vrees" is dus ongegrond.

Jan van de Velde

Namens het moderatorteam.
Ik vind het knap van het moderatorteam en de initiatiefnemer binnen dit team dat zij zich de moeite getroosten dit na te zien, en dit verder zo uitdrukkelijk te vermelden hier.

Met respect

Eric
Eric

Berichten: 15

Re: PedoScience: Onderzoek naar Pedofilie

Ik vind het wel een heel goed voorbeeld van een vooroordeel, om te vermoeden dat de e-mails doorgestuurd zouden worden naar de KLPD.

Daaruit blijkt namelijk meteen, wat veel mensen denken, dat pedofilie op zich al strafbaar is!

En dat is natuurlijk niet zo.

En nee, je bent geen pedofiel als je op 16 jarigen valt.

Officieel ben je pas pedofiel als je op kinderen valt onder de geslachtsrijpe leeftijd.

Maar meestal worden efebofielen ook wel tot de pedofielen gerekend. (vallen op kinderen in de pubertijd).

De reden dat ze alleen mannen zoeken is omdat ze willen vergelijken, en dat het te moeilijk is om genoeg pedofiele vrouwen te vinden.

Een andere reden is dat ze iets willen doen aan de vooroordelen van pedofielen in de media, en in de praktijk zie je zelden of nooit een pedofiele vrouw in de media.

Ze zoeken trouwens nog mensen, ze hebben nu ca. 20 aanmeldingen, wat de ondergrens is voor een studie.

Ze kunnen overal in Nederland afspreken, of je kunt naar de Erasmus gaan.

Je krijgt reiskosten vergoed.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: PedoScience: Onderzoek naar Pedofilie

mariusjr schreef: zo 01 jul 2012, 13:32
Daaruit blijkt namelijk meteen, wat veel mensen denken, dat pedofilie op zich al strafbaar is!

En dat is natuurlijk niet zo.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pedofilie
Pedofilie (woord afkomstig uit het Grieks; pais (παις, wortel paid- = 'knaap', 'kind', pedo = 'kind') en filia (φιλια, 'vriendschap') is een term, die wordt gebruikt voor het zich seksueel primair aangetrokken voelen van volwassenen en bepaalde adolescenten tot kinderen die nog niet geslachtsrijp zijn. Als volwassen gelden in dit opzicht degenen die ouder zijn dan achttien jaar en adolescenten zijn hier relevant, wanneer zij minimaal vijf jaar ouder zijn dan het kind.

Pedofilie is aanverwant aan pedoseksualiteit en kindermisbruik, maar niet noodzakelijkerwijs hetzelfde. Mannelijke homofiele pedofilie wordt ook wel pederastie genoemd. Het zich specifiek aangetrokken voelen tot pubers heet efebofilie.
Een geaardheid op zich kan NOOIT strafbaar zijn. Het gaat erom in hoever deze geaardeid gepraktiseerd wordt en bedreigend voor derden. Hier zit een maatschappelijke factor in inzake machtsongelijkheid.

Misbruik binnen ELKE geaardheid is strafbaar.

Het gaat niet om wat je bent maar wat je doet.

Het extra nazicht van het beheer was hier zeer positief juist door wat die begrippen, terecht of onterecht, oproepen door de vijandigheid van de maatschappij als gemiddelde tgenover dit fenomeen.
Eric

Berichten: 2

Re: PedoScience: Onderzoek naar Pedofilie

Beste lezers,

Zoals een aantal van jullie wellicht al weten is het team PedoScience vorig jaar gestart met een afstudeeronderzoek aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Zij deden onderzoek naar pedofilie en wij (Ronnie, Nathalie, Cindy en Jessie) zullen dit jaar het onderzoek voortzetten.

In de media is pedofilie tegenwoordig een hot topic. In kranten en op tv wordt er veel aandacht besteed aan de vermeende pedofielen die de samenleving voor onze kinderen onveilig maken. Dit beeld is zeer eenzijdig en vaak vol met onjuistheden. Diverse begrippen worden onterecht toegepast, waardoor het negatieve beeld extra wordt benadrukt. Wij hopen hier middels ons onderzoek nuance in aan te kunnen brengen.

Voor ons onderzoek zijn wij op zoek naar mannen die te maken hebben met seksuele gevoelens voor kinderen. Participanten worden gevraagd diverse vragenlijsten in te vullen en computertaakjes uit te voeren.

Bij vragen en/of opmerkingen verwijzen wij u graag naar onze website, www.pedoscience.com. Tevens zijn wij via het e-mailadres [email protected] te bereiken.

Met vriendelijke groet,

Team PedoScience:

Ronnie

Cindy

Nathalie

Jessie

Reageer