2.4 GHz versterker, 1000mW. Is dit schadelijk?

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 4

2.4 GHz versterker, 1000mW. Is dit schadelijk?

Hallo allemaal,

Ik zit met een vraag, namelijk of een 2.4GHz signaal op een sterkte van 1000mW (1Watt) schadelijk is voor de gezondheid.

Ik zit met deze vraag, omdat ik van plan ben om de zend-aperatuur van mijn radiografisch bestuurbare vliegtuigen te versterken.

Ik wil mijn 2.4Ghz zendsignaal versterken met behulp van een zogenaamde "WiFI Amplifier". Een voorbeeld van zo'n product is dit:

http://store.diydron...-amp-24-500.htm

Ik zou graag weten of een 2.4GHz signaal met een sterkte van 1000mW schadelijk is voor de gezondheid.

Alvast bedankt,

Wessel van Oyen

Berichten: 12.262

Re: 2.4 GHz versterker, 1000mW. Is dit schadelijk?

1 Watt is niet bijster gevaarlijk, zeker niet als je er een omnidirectionele antenne aan hangt. Het zou wel schadelijk voor je ogen kunnen zijn als het bijvoorbeeld door een waveguide gaat waar je recht in staart, maar ik neem aan dat dat niet het plan is.

Houdt er overigens wel rekening mee dat je deze apparatuur in nederland niet mag gebruiken zonder vergunning.
Victory through technology

Berichten: 4

Re: 2.4 GHz versterker, 1000mW. Is dit schadelijk?

Beste VIP, bedankt voor je antwoord! Ik ben zeker niet van plan om het signaal door een waveguide te laten gaan. Ook trouwens niet om dit in Nederland te doen, ik weet dat het illegaal is;)

Reageer