Springen naar inhoud

broodjes

• Log in om te kunnen reageren

lucca

lucca

• >250 berichten
  • 758 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 maart 2013 - 18:24

Stel er zijn 100 mensen en 3 bedrijven. Deze bedrijven bieden broodjes aan. Alle 100 mensen willen allemaa'l één broodje kopen, echter ze zijn gevoelig voor prijs. In het algemeen zullen ze niet allemaal voor de goedkoopste gaan, maar de invloed van een goedkopere prijs heeft natuurlijk wel invloed op het aantal mensen dat een broodje bij een bepaald bedrijf koopt.

Nu zou ik graag dit verhaal om willen zetten in differentiaalvergelijkingen, alleen ik weet niet zo goed waar te beginnen. Allereerst zal ik moeten bedenken hoe ik prijsverschil tussen de broodjes wil meenemen. Laten we zeggen dat de prijzen zijn definieerd als LaTeX en LaTeX het aantal klanten per bedrijf.

Ik denk dat dat ik iets kan schrijven als:

LaTeX

LaTeX

LaTeX

Ik vermoed dat het iets moet worden als, het aantal mensen dat er nu een broodje koopt, en dan meenemen wat de prijzen zijn p1 t.o.v. p2 en p3 ? en dan aannemen hoe dat zich gaat gedragen. Kan iemand hierbij goed helpen? bvd

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

lucca

lucca

• >250 berichten
  • 758 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 maart 2013 - 10:33

of wellicht discreet :

LaTeX

LaTeX

Maar hoe dit op te lossen?

Kravitz

Kravitz

• >1k berichten
  • 4042 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 11 maart 2013 - 19:57

Opmerking moderator :

Iemand die hier een handje kan toesteken?
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

*_gast_Bartjes_*

• Gast

Geplaatst op 11 maart 2013 - 20:25

Je zal toch iets over de prijsgevoeligheid van de klanten moeten aannemen?

*_gast_Bartjes_*

• Gast

Geplaatst op 11 maart 2013 - 21:17

Ook het kwaliteitsverschil tussen de broodjes van de drie bedrijven zal een rol spelen.

Also tagged with one or more of these keywords: wiskunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures