Springen naar inhoud

Binaire notatie grafiek

• Log in om te kunnen reageren

Dominus Temporis

Dominus Temporis

• >250 berichten
  • 620 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 10 maart 2013 - 17:53

Hallo

Het is me opgevallen dat als je elk getal (i.c. van 0 tot 32) tekent als een som van machten van 2 (binair dus) in een vlak assenstelsel, krijg je een aantal opmerkelijke zaken:
-de afstand van de top van de lijn die 20 voorstelt tot de dichtst bijzijnde top van de lijn die 21 voorstelt is LaTeX . de afstand van de linkse top van de lijn die 21 voorstelt tot de dichtst bijzijnde top van de lijn die 22 voorstelt is LaTeX enzovoort...
-de toppen van elke eerste figuur van LaTeX worden begrensd door de grafieken van LaTeX en LaTeX .
-elk getal op de x-as is gelijk aan de som van de y-waarden van elke lijn die door een verticale door dat bepaalde punt op de x-as gaat (dit is echter vrij vanzelfsprekend)

Zijn er nog zo opmerkelijke zaken over deze figuur?

Bedankt

-D.T.

Ik heb een GeoGebra-bestand met een voorstelling van dit hele gedoe hier: http://www31.zippysh...27955/file.html geüpload. Gewoon op "DOWNLOAD NOW" klikken en opslaan...Ik verzeker jullie er van dat er geen virus aan verbonden zit.

Veranderd door Dominus Temporis, 10 maart 2013 - 17:58

"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once." - Albert Einstein

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

barto

barto

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 april 2013 - 10:39

Ik wil je wel helpen maar het bestand dat je daar geeft bestaat niet meer.
En ik begrijp niet precies wat je bedoelt met die binaire voorstelling.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures