Springen naar inhoud

Veel verschil in dubbele bachelor?

• Log in om te kunnen reageren

Kneh

Kneh

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 maart 2013 - 18:57

Goedenavond,

ik zit in 6 vwo en doe dus binnenkort examen. Nu weet ik gelukkig al vrij specifiek welke kant ik op wil. De enige twijfel die ik nog heb, is het verschil tussen een technische universiteit (Delft) of een algemene (bijv. Utrecht). Nu is mijn vraag: is het verschil in opleiding tussen deze twee universiteiten wat betreft dubbele bachelor wis- en natuurkunde zo groot dat andere factoren als reistijd en 'gevoel' bij een universiteit erbij in het niet vallen?

Voor de rest vraag ik me af of bij de beide universiteiten je na deze studie dezelfde masters kunt kiezen, of dat er sommige afvallen (bijv. theoretische natuurkunde verhinderd omdat je op een technische universiteit gestudeerd hebt).

Bedankt alvast,

Kneh

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

terrait

terrait

• 0 - 25 berichten
  • 23 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 maart 2013 - 15:23

Direct theoretische natuurkunde doen na een dubbele bachelor op een TU gaat volgens mij niet. Mocht je het toch willen, moet je volgens mij een bepaalde pre-master programma volgen, maar aangezien je wel een dubbele bachelor hebt gedaan lijkt me dat die niet heel lang duurt.

Voor de rest weet ik dat ze in Utrecht veel ervaring hebben met de dubbele bachelor, maar dat er in Delft sinds kort ook extra aandacht wordt besteed aan mensen die voor een dubbele bachelor wis- en natuurkunde kiezen. Om die reden denk ik dan ook dat je andere factoren als reistijd en zeker het gevoel dat de universiteit je geeft niet links moet laten liggen. Je moet natuurlijk wel gemotiveerd blijven over de lengte van je studie, anders haal je zo'n moeilijk programma als een dubbele bachelor niet.

Zelf zit ik ook ongeveer in dezelfde situatie als jou; ik zit ook in 6 vwo en twijfelde waar ik de dubbele studie nou wil volgen. Uiteindelijk heb ik gekozen om me in te schrijven voor de TU in Eindhoven te gaan, omdat de universiteit me daar een stuk meer aansprak dan die van Utrecht. Daarbij woon ik dicht bij Eindhoven en hoef ik niet veel te reizen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures