Springen naar inhoud

Wetenschappelijk tekenen: Beschrijvende meetkunde: vlakken

• Log in om te kunnen reageren

StijnZone

StijnZone

• 0 - 25 berichten
  • 12 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 01 januari 2006 - 11:55

Hoi iedereen

Op school krijgen wij een vak 'Wetenschappelijk tekenen' waarbij we bezig zijn met projecterende rechten enzo. (via projectiesysteem van monge o.i.d.)
Sja, de 75% van de klas had onvoldoende op het examen... En de leerkracht weigert om het een 151884e keer uit te leggen, daarom ga ik maar zelf een beetje op zoek naar extra uitleg. Is er hier iemand die mij kan helpen met 'Projecties van punten en rechten die in een vlak liggen'?

Erg bedankt als je me wilt en kunt helpen!

Stijn

P.S. Sorry als dit in het verkeerde subforum staat :roll:

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Kris Hauchecorne

Kris Hauchecorne

• >250 berichten
  • 294 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 januari 2006 - 15:46

Wat is precies het probleem? Wat misschien al kan helpen is dat de projectie van een rechte ook altijd een rechte is (of een punt). Als je het begin en het eindpunt gevonden hebt kan je het lijnstuk tekenen.
Geloven staat vrij, maar kwak blijft kwak.

StijnZone

StijnZone

• 0 - 25 berichten
  • 12 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 januari 2006 - 11:09

Wat is precies het probleem? Wat misschien al kan helpen is dat de projectie van een rechte ook altijd een rechte is (of een punt). Als je het begin en het eindpunt gevonden hebt kan je het lijnstuk tekenen.

Dat gedoe met projecterende vlakken enzo word me er eigenlijk te veel aan. Heb onze cursus tot 3x toe opnieuw gelezen, de leerkracht een hoop keer laten opnieuw uitleggen, onze goede vriend google geraadpleegt, en nog steeds is het moeilijk. Misschien heeft een van jullie een goed boek ofzo met nog interessante uitleg die hij dan kan inscannen ofzo? :roll:

Kris Hauchecorne

Kris Hauchecorne

• >250 berichten
  • 294 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 januari 2006 - 16:33

Ik denk je best uitleg vraagt aan een medeleerling of iemand die je kent die in een hoger jaar zit. Je probleem zit te diep om eventjes met een handboek of langs dit forum op te lossen.

Veel succes.
Geloven staat vrij, maar kwak blijft kwak.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures