Springen naar inhoud

Kleurstoffen aanschaffen

• Log in om te kunnen reageren

Bryan

Bryan

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 maart 2013 - 16:12

Hallo allemaal,

Voor mijn profielwerkstuk ben ik opzoek naar de kleurstoffen Tartrazine (E102) en Allurarood AC (E129). Ik heb aan minder dan een gram van deze kleurstoffen genoeg. Ik kan echter nergens iets vinden over het aanschaffen van deze kleurstoffen. Heeft iemand een idee waar ik deze kleurstoffen kan kopen?

Bedankt alvast,
Groetjes!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44879 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 14 maart 2013 - 17:42

Opmerking moderator :

deze vraag past beter in het scheikundeforum, dus verplaatst
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Rhiannon

Rhiannon

• >1k berichten
  • 2756 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 14 maart 2013 - 17:50

Meestal gewoon bij de bakker, toko's of via deze webwinkel. Ook supermarkten (AH bijv. in het schap bij de bakspullen) en groothandels zoals Sligro en Makro verkopen voedselkleurstoffen.
Hoe minder kennis, des te onwrikbaarder het oordeel.

Bryan

Bryan

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 maart 2013 - 18:05

Oke! Ik had er niet bijgezegd dat het om kleurstoffen in kauwgom gaat,
we willen onderzoeken hoeveel kauwgom je mag innemen voordat je de ADI-waarde van een bepaalde kleurstof,
in ons geval dus Tartrazine en Allurarood AC, overschreidt. Om er zeker van te zijn dat we de goede stof eruit hebben gehaald, moeten we dus ook echt de zuivere kleurstoffen hebben om dit te vergelijken.
Mijn docent zei dat het heel moeilijk was om die te krijgen, en dat ze ook niet via een supermarkt te verkrijgen zijn.
Ik had deze informatie even bij de vraag moeten vermelden, excuses daarvoor. Heeft u dan misschien een ander idee? Alvast bedankt voor de hulp.

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 24 maart 2013 - 19:43

Gewoon in een catalogus voor een chemie-leverancier zoeken, bijvoorbeeld: http://www.sigmaaldr...uct/fluka/03322

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures