[biologie] Eenheden schrappen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 247

Eenheden schrappen

Misschien een simpele vraag, maar het is voor mij weer lang geleden:

Ik heb Liter x gram x 1/(gram/Liter) en ik moet omzetten naar gram...

Hoe zat het nu weer jongens? Mag ik gewoon prutsen en teller in noemer zetten

tot ik Liter uitkom?

Bedankt!

D.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.455

Re: Eenheden schrappen

Skyliner schreef: ma 18 mar 2013, 15:50
Mag ik gewoon prutsen en teller in noemer zetten tot ik Liter uitkom?
nee, toch niet in de zin dat je blijft rare dingen doen tot je krijgt wat jij zelf graag zou willen zien ;)

Je mag wel de gewone rekenregels van breuken gebruiken, zoals dat delen door een breuk gelijk is aan vermenigvuldigen met het omgekeerde van de breuk. En dat je iets dat zowel in teller en noemer staat mag schrappen.

Laat eens zien wat je dan krijgt (en misschien ook de context waarin de berekening zit).
This is weird as hell. I approve.

Gebruikersavatar
Berichten: 247

Re: Eenheden schrappen

Oke, ik begrijp dat ik op deze wijze L2 bekom. Het probleem is dat ik uiteindelijk liter wil hebben.

Ik ben mijn thesis aan het doen rond pollutie en de impact ervan op zeezoogdieren (pilot whales).

Ik ben PCB concentraties aan het meten in vetweefsels, en ben nu aan het werken met pharmacokinetische modellen. Ik moet verschillende vergelijkingen opstellen waar heel wat verschillende eenheden bij komen.

Ik zit nu vast met deze... Compartment volume V = (volume in Liter)*BW (=body weight vergelijking die ook rekening houdt met leeftijd) * 1/DENS (densiteit van het vetweefsel in g/Liter). Ik heb dus als ik de eenheden schrap L2

Maar dat wil ik niet, ik wil Liter. Wat mag ik allemaal doen om dit te bekomen? Want ik weet niet juist wat nu allemaal wel mag en wat niet.....

:)

Reageer