[scheikunde] Molaire geleidbaarheid chroom.

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 62

Molaire geleidbaarheid chroom.

Voor een conductometrie praktijk heb ik het molair geleidingsvermogen nodig van een aantal metaalionen. De meeste geleidbaarheden kon ik wel vinden in een tabelletje in een boek, op een aantal metaalionen na.

Dat zijn de volgende metaalionen: Cr3+, Co2+, V3+, Mo6+ en Ti4+. Vooral chroom is belangrijk.

Weet iemand het molair geleidingsvermogen (bij oneindige verdunning) van deze metaalionen of waar ik ze kan vinden? .
Two atoms are walking down the street. One atom says to the other atom, ''I think I have lose an electron!'' The other atom responds, ''Are you sure?'' The first atom replies, ''I'm positive.''

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Molaire geleidbaarheid chroom.

Opmerking moderator

Iemand die hier een handje kan toesteken?
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: Molaire geleidbaarheid chroom.

In het pdf-je van onderstaande link staan er een aantal van degene die je zoekt (chroom staat er wel bij maar de rest helaas niet allemaal)

http://www.media.rmu...05/05_09_86.pdf

Misschien kun je met de zoekterm "molar conductivity cations" de overige ook nog wel vinden (zo vond ik deze). Eventueel kun je de zoekterm "infinite dilution" nog toevoegen

Reageer