Springen naar inhoud

systeembord pontdeuren

• Log in om te kunnen reageren

Roowszje

Roowszje

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 maart 2013 - 21:42

Wij moeten voor natuurkunde een practische opdracht inleveren met het systeembord. Het plan is om een systeem te maken van deuren van een pont (een pont omdat ik elke dag met de pont ga en op deze manier dus op het idee kwam maar het zou dus ook deuren van iets anders kunnen zijn)
De deuren gaan open wanneer je op een knop drukt (drukschakelaar) en blijven vervolgends 8 seconden open. Daarna sluiten ze weer. Af en toe komt het voor dat er iemand tussen de deuren instaat, wanneer de sensor van de deuren dit waarneemt gaan de deuren opnieuw voor 8 seconden open.

We stuiten echter op één complicatie, we hebben GEEN idee hoe we dit aan gaan pakken want we zijn allebei niet heel bekend met het systeembord en het is als tasten in het duister.
Is er misschien toevallig een systeembord genie die ons iig een stukje op weg kan helpen! Dat zou echt geweldig zijn!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

dannypje

dannypje

• >250 berichten
  • 595 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 maart 2013 - 22:03

Ik heb s op het internet gezocht want ik had geen idee hoe zo'n systeembord eruit ziet. Dit is wat ik vond.

Als dit is wat jullie hebben zou ik het volgende doen.

Zet de frequentie teller op 1 Hz en geef dit als ingang aan de teller.
Uitgang 8 van de teller blokkeert het tellen, en stuurt het relais aan (neem aan dat als het relais aangestuurd is, de deuren gesloten zijn.
De drukknop of de sensor sturen beiden de reset van de teller aan. (als deze op 0 gezet wordt, wordt ook uitgang 8 0, opent het relais en dus de deuren).

Dat zou het moeten doen. Ik heb de uitleg bewust een beetje vaag gehouden (hoop ik ;) ) zodat jullie ook nog wat denkwerk moeten doen.
In the beginning, there was nothing. Then he said:"Light". There was still nothing but you could see it a whole lot better now.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44859 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 20 maart 2013 - 17:49

Opmerking moderator :

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Also tagged with one or more of these keywords: natuurkunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures