Springen naar inhoud

Substitutie in de formule van Wright

• Log in om te kunnen reageren

Svenergy

Svenergy

• >25 berichten
  • 29 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 maart 2013 - 23:07

Formule van Wright

Het leren van een handeling kost tijd. Als je een handeling vaker uitvoert, kan je de handeling sneller verrichten.

LaTeX
LaTeX
LaTeX
a: \mbox: { de positieve constante die afhangt van de leersnelheid} [dimensieloos]

LaTeX

substitutie van de formule 1 in formule 2 geeft:

LaTeX

hierbij vind ik het raar dat de factor 2 tussen haakjes staat, dus dat ook hier de macht -a over wordt genomen. je zou toch juist zeggen dat de twee buiten haakjes staat?

huh, ik had het nog nagekeken met de online latex equation. En nog staan er fouten :(

Veranderd door Drieske, 21 maart 2013 - 11:38
LaTeX opgepoetst

We kunnen alles. Maar er zijn snelle starters en er zijn snelle leerders.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

ametim

ametim

• >100 berichten
  • 150 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 maart 2013 - 01:33

Je vult toch 2n voor n in, dus

LaTeX

Svenergy

Svenergy

• >25 berichten
  • 29 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 maart 2013 - 02:23

Thanks. Ik dacht: je vult 2 vóór n in. Is dit typisch bij formules met een subscriptnotatie?

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 21 maart 2013 - 11:39

Ja. Alles wat in het subscript staat, komt op de plaats van de n te staan. Of dat nu 2n is of n² + 5n - 2 of 1 of...

Ik heb je LaTeX ook opgepoetst :).
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Svenergy

Svenergy

• >25 berichten
  • 29 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 maart 2013 - 17:38

Oke thanks! Dan weet ik dat voortaan bij andere formules met de subscriptnotatie :)

Maar, ik had mijn ingevoerde LaTeX-code opgeslagen en vergeleken met jouw ingevoerde code. Maar ze zijn exact hetzelfde, met spaties, hoofdletters, schuine streepjes en al :P. Hoe kan jouw resultaat wel mooi kloppen dan :P

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 21 maart 2013 - 18:37

Graag gedaan :). Het is uiteraard ergens ook wel logisch dat je alles in de subscript moet substitueren in de n. Anders zou je er geen verschil zijn tussen 2Tn en T2n bijv.

Wat LaTeX betreft: ik weet dat er wat bugs circuleren rond LaTeX dat niet deftig werkt met spaties voor en na de code-tags. Daar lag ook jouw probleem. Vergelijk volgende codes maar eens met hun uitvoer:
[tex]
*witregel*
\frac{n^2 + 3}{n + 1}
*witregel*
[/tex]
LaTeX

en
[tex]\frac{n^2 + 3}{n + 1}[/tex]
LaTeX

De *witregel* is omdat ik in de code geen echte witregel kon krijgen ;).
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Also tagged with one or more of these keywords: wiskunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures