Editor VS IE10

Reageer
Berichten: 12.262

Editor VS IE10

Opvallend probleempje bij het plaatsen van berichten in IE10:


In WYSIWIG mode geeft drukken op enter geen witregel of paragraaf, er gebeurd gewoon helemaal niets. Als je middels het meest linkse knopje overgaat op source weergave werkt het wel (zo krijg ik de witregels in deze post), maar dan ben je de andere functies als quoten, plaatjes etc kwijt.


Wellicht iets om even naar te kijken nu IE10 vrij rap wordt uitgerold naar bestaande windows 7 / IE9 installaties?
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Editor VS IE10

Lijkt erop dat het een bug is die inmiddels door CKEditor gefixt is en dus in de nieuwste versie van Invision ook gefixt zou moeten zijn: http://community.invisionpower.com/reso ... ent_106013


Zo rondbladerend in hun bugtracker kom ik nogal wat IE10 bugs tegen in de editor, dus het kan geen kwaad om binnenkort te updaten.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.538

Re: Editor VS IE10

Het probleem dat de WSF-editor de enter-toets negeert heb ik eergisteren spontaan gekregen in IE. Ik moet mijn bijdragen nu schrijven zonder enter-toets; of anders in notepad schrijven, met een dubbele enter waar ik normaal een enkele enter zou invoeren, en dan de tekst copy-pasten naar de WSF-editor. Het probleem doet zich op mijn computer alleen voor in WSF (en alleen in IE, niet in Chrome). Vreemd.


Hee, ik zie nu dat mijn IE-browser eergisteren automagisch is geupdate van IE9 naar IE10. Dus toch een IE10-probleem.

Berichten: 12.262

Re: Editor VS IE10

Yeah, het is een IE10 ding.


Je kunt wel enters plaatsen als je met het knopje linksboven naar code omschakelt. Niet onoverkomelijk, maar wel lastig.


IE10 wordt inmiddels naar iedereen gepushed als automatisch update, en het heeft problemen met wysiwyg editors... niet alleen die van dit forum, maar allerlei. Heeft iets te maken met veranderingen aan het document object model. Overigens kun je het wel omzeilen door de pagina in compatibility mode te bekijken.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Editor VS IE10

Overigens kun je het wel omzeilen door de pagina in compatibility mode te bekijken.
dat overigens andere lay-outs ruïneert.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Berichten: 12.262

Re: Editor VS IE10

Nouja, je kunt het per website instellen natuurlijk, het is geen global setting om alles wat je bezoekt meteen op die manier weer te geven.


Zo op het eerste gezicht ziet WSF er best goed uit in IE10 compatibily view, inclusief werkende editor. Het zou best kunnen dat er ergens een marge oid niet helemaal is wat het moet zijn, maar storend is het in ieder geval niet.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Editor VS IE10

Nee, je hebt gelijk: voor WSF is het een prima oplossing. Mijn frustratie kwam van het feit dat ik een nette site had ontworpen in Chrome/FF/Safari maar dat IE er weer een rommeltje van maakt ;)
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Berichten: 12.262

Re: Editor VS IE10

Bekend fenomeen :D
Victory through technology

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Editor VS IE10

Zou gefixed moeten zijn


Verborgen inhoud
doordat we de regel

<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=EmulateIE9" />

hebben toegevoegd wordt de site nu standaard in IE9 modus getoond. Dus meer een work around dan een fix, maar het werkt!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer