Springen naar inhoud

wind load

• Log in om te kunnen reageren

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 23 maart 2013 - 11:40

Hallo,

Ik heb een rechthoekig gebouw, waarbij ik de wind loads wil berekenen. Het is de eerste keer dat ik doe, dus het is een elementaire vraag: Welke zijde moet ik nemen als de zijde waarop de wind zijn kracht uitoefent? Ik kan namelijk de 'voorkant' of de zijkant als D-zijde beschouwen, en de indeling van de zones hangt daar vanaf.

Moet ik elke zijde beurtelings beschouwen als de zijde waarop de wind werkt, en dan zien welke de 'zwaarste' effecten heeft?

Alvast bedankt!
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 24 maart 2013 - 09:39

Je neemt gewoon de 4 zijden van het gebouw als een exclusieve windrichting in acht. Elk geval zal namelijk bepalend kunnen zijn voor de verschillende onderdelen.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 24 maart 2013 - 09:57

Mee eens, op die manier krijg je maximale positieve en negatieve waarden, toch? (Dat ben ik in ieder geval toch bekomen).
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 24 maart 2013 - 21:11

Ja inderdaad. Je krijgt vier gevallen; elk geval kan afzonderlijke min en max waarden opleveren. Als het gebouw bijvoorbeeld op palen staat zal je afhankelijk van de richting van de wind trek of druk in de palen krijgen.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 24 maart 2013 - 21:17

Ok, zo had ik het ook voor. Bedankt!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures