Ervaringen gezocht 'studeren op latere leeftijd'.

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 2

Ervaringen gezocht 'studeren op latere leeftijd'.

Hallo Allemaal,

Ik ben op zoek naar verhalen van mensen die op latere leeftijd weer zijn begonnen met studeren.

Ik ben 10 jaar ziek geweest en wil nu weer gaan studeren. Het liefst een studie in deeltijd maar daar zitten niet zo veel studies tussen die bij me passen. Ik vind het alleen nogal moeilijk om een voltijd studie te gaan doen. Eigenlijk om twee redenen:

1. Ik denk dat het te intensief is voor me en weet niet of het me lukt om de werkcolleges te gaan volgen. Na al die jaren toch wat onzeker geworden.

2. Ik ben inmiddels 35 jaar en heb een beetje moeite met het leeftijdsverschil. Maar misschien is dit helemaal geen probleem.

Zijn er mensen met ervaring op dit gebied?

Bedankt!

Qin

Berichten: 50

Re: Ervaringen gezocht 'studeren op latere leeftijd'.

Ik heb daar zelf geen ervaring mee. Maar wat ik wel weet;

- Als je de juiste motivatie heb is dit helemaal geen probleem;

- Leeftijdsverschil zal best een grote drempel zijn ja;

- Om eerlijk te zijn; iedere 'relatief oude' student die ik heb gezien, was ook snel weer weg.

Ik wil je helemaal net ontmoedigen; integendeel. Ik vind het geweldig wanneer mensen opnieuw/verder willen studeren, maar denk er wel goed over na, en alle andere opties. Bijvoorbeeld;

Wat dacht je van een deeltijdstudie? Dat is vaak aantrekkelijk voor bedrijven.
“We are so vain that we even care for the opinion of those we don't care for.”
- Marie von Ebner-Eschenbach

Berichten: 2

Re: Ervaringen gezocht 'studeren op latere leeftijd'.

Dank je voor je reactie. De vraag is wat de reden is van het vertrek van die mensen..... Ik doe ook liever een deeltijd opleiding maar ik vind daar niks tussen dat mijn hart heeft gestolen. Bij de voltijd lijken Antropologie en Sociale Wetenschappen mij erg interessant maar geen deeltijd hierin.

Reageer