Springen naar inhoud

- - - - -

A Duck Has Fathered A Chicken

• Log in om te kunnen reageren

Kwintendr

Kwintendr

• >250 berichten
  • 768 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 april 2013 - 16:00

Because genetically modified food has been working out sooo well for everyone, scientists in Dubai decided to take their experiments a bit further. The Central Veterinary Research Labratory originally injected a duck’s DNA to produce eggs and sperm into a chicken hoping to make more fertile hens. But when the chicken produced duck sperm, the researchers decided to take things a bit further. Now, we have ducks fathering chickens, and it might not stop there.

lees verder

Bron: blisstree.com
Het Wetenschapsforum heeft ook een facebook pagina!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

EvilBro

EvilBro

• >5k berichten
  • 6703 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 april 2013 - 17:14

Ik heb mijn twijfels bij dit bericht. Als ik op internet rondkijk dan leiden alle paden terug naar dit artikel. Op de site van het Central Veterinary Research Laboratory kan ik hierover niks terugvinden. Ik kan ook geen publicaties terugvinden die hiernaar verwijzen. Heeft er iemand een betere bron?

Rhiannon

Rhiannon

• >1k berichten
  • 2754 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 05 april 2013 - 18:19

Gezien de datum van het artikel (20 maart) waar EvilBro naar verwijst: zou het wellicht een 1-aprilgrap zijn?
Hoe minder kennis, des te onwrikbaarder het oordeel.

Kwintendr

Kwintendr

• >250 berichten
  • 768 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 april 2013 - 21:32

Ik heb wat opgezocht. In de metro stond een naam ( niet dat de metro een wetenschappelijk tijdschrift is). Die heb ik eens gegoogled en ik kwam op dit uit:

Dr McGrew

Als je naar zijn projectlijst kijkt zit hij toch in die branche.

Michel Uphoff

Michel Uphoff

• >5k berichten
  • 5383 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 06 april 2013 - 14:54

In deze Ted talk van Steward Brand over het 'terughalen' van uitgestorven specimen komt Michael McGrew en zijn werk ook ter sprake (begin minuut 11). Geen aprilgrap.

http://on.ted.com/DeExtinction

Veranderd door Michel Uphoff, 06 april 2013 - 14:56

Motus inter corpora relativus tantum est.

Kwintendr

Kwintendr

• >250 berichten
  • 768 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 april 2013 - 21:29

Het is geen aprilgrap, echter wel lichtjes overdreven door de media. Ik heb Michael McGrew een mail gestuurd waarin hij dit zei.

Citaat uit de mail:

"As you can see, the transmission rate was extremely low so the technique is not useful to bird conservationists without improvement."

Wie het Wetenschappelijk artikel wil lezen kan dat hier doen: lees het artikel

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures