Springen naar inhoud

Schilderij naspelen

• Log in om te kunnen reageren

Dominus Temporis

Dominus Temporis

• >250 berichten
  • 620 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 08 april 2013 - 11:53

Hoi allemaal

Voor esthetica hebben we de opdracht gekregen een schilderij na te spelen (met 3 personen...).
Weten jullie schilderijen die (makkelijk) na te spelen zijn met 3 personen?
Ik heb al lang gezocht, en het enige waar ik op uitkom, is de schreeuw...Niet zo charmant, als je 't mij vraagt...

Alvast heel erg bedankt!
-D.T.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once." - Albert Einstein

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 08 april 2013 - 11:55

De kinderspelen (Pieter Breugel)
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Dominus Temporis

Dominus Temporis

• >250 berichten
  • 620 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 08 april 2013 - 11:57

Dat zal ik maar als grapje aanvaarden ;)
Maar nu serieus, 3 personen :)
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once." - Albert Einstein

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 08 april 2013 - 12:04

Ik ben serieus. Okee, je kunt niet iedereen uitbeelden, maar je kunt echt wel dat schilderij naspelen. Hoe weet ik dat? In mijn jaar moesten we een filmpje maken rond een schilderij met 4 of 5 mensen. Raad eens welke schilderij daar toen is gepasseerd. Dat jij dat niet wilt, dat kan, maar dat is iets anders.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Dominus Temporis

Dominus Temporis

• >250 berichten
  • 620 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 08 april 2013 - 12:06

Je begrijpt waarschijnlijk wel dat het de bedoeling is uiteindelijk tot 1 beeld te komen. Bedoel je misschien dat het mogelijk zou zijn om verschillende foto's te maken vanuit hetzelfde punt, en dan samenvoegen?

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 08 april 2013 - 12:10

Ahzo, nee, ik had het anders begrepen. Ik dacht dat je het moest "spelen" om het zo te zeggen. Niet dat het 1 stilstaand beeld moest zijn. Dan gaan de kinderspelen inderdaad niet echt ;).

Moet het volledig kloppen? Of mag er bijvoorbeeld iemand ontbreken ofzo? Want iets met exact 3 personen is niet simpel. Anders heb je bijv "déjeuner sur l'herbe" (al zit daar wel iemand naakt ;)).

Dominus Temporis

Dominus Temporis

• >250 berichten
  • 620 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 08 april 2013 - 12:12

nee wacht...geen idee hoe dat mogelijk kan zijn...het lijkt me een beetje monnikenwerk om elk klein tafereeltje te kopiëren naar het uiteindelijke bestand? hoe heb jij het opgelost?

haha nee, déjeuner sur l'herbe hadden we als voorbeeld gekregen ;)

bon, het wordt dus niet de kinderspelen :) vind maar eens een leeg plein :/

Is http://mailmeyourche...s/wagrez3_p.jpg dit schilderij bekend? zo ja, hoe heet het?

Rhiannon

Rhiannon

• >1k berichten
  • 2756 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 08 april 2013 - 12:48

Voorbeelden van schilderijen met drie mensen:

- 'Drie burgerweesmeisjes van Amsterdam' van Thérèse Schwartze
- 'Drie figuren in de buurt van een kanaal met molen'van Vincent van Gogh
- 'Drie jonge blanke mannen en een zwarte vrouw' van Christiaen van Couwenbergh
- 'De drie gratiën' van Gerard van Honthorst
Hoe minder kennis, des te onwrikbaarder het oordeel.

Dominus Temporis

Dominus Temporis

• >250 berichten
  • 620 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 08 april 2013 - 12:50

- 'Drie figuren in de buurt van een kanaal met molen'van Vincent van Gogh

Deze spreekt me aan! Niet te ingewikkeld, foto's zijn tegenwoordig wel makkelijk te verduisteren, ziet er uit als 1 man en 2 vrouwen (hoe we zijn opgedeeld), en ik geloof dat er niet zo heel ver weg van mij een molen staat!
Bedankt!

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 08 april 2013 - 13:07

en ik geloof dat er niet zo heel ver weg van mij een molen staat!

Moet het een "kopie" zijn of mag je het wat "moderner" maken? Je zou namelijk ook een hedendaagse windmolen kunnen gebruiken.

Dominus Temporis

Dominus Temporis

• >250 berichten
  • 620 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 08 april 2013 - 13:30

we gaan voor een graanmolen ;) er staat er eentje redelijk dicht (nog geen 15 km ofzo) in de buurt, het kan er mee door :) zoek maar eens op "verrebeekmolen" (opbrakel) :P daarenboven zijn er geen moderne windmolens in de buurt :D

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 08 april 2013 - 13:40

Geen probleem ;). Zoveel te beter dat er eentje redelijk dicht bij jou staat. Ik dacht er alleen aan omdat de meeste mensen dichter bij zo'n windmolen dan een ouderwetse graanmolen zullen wonen :P.

Dominus Temporis

Dominus Temporis

• >250 berichten
  • 620 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 08 april 2013 - 13:43

inderdaad ;)

Rhiannon

Rhiannon

• >1k berichten
  • 2756 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 09 april 2013 - 08:52

Is er ook kanaal bij die molen?

Drieske, ik weet niet of jij het schilderij kent, maar in ieder geval hieronder een foto ervan.

Vincent-van-Gogh-Drie-figuren-de-buurt-van-een-kanaal-met-molen-i26778.jpg
Hoe minder kennis, des te onwrikbaarder het oordeel.

Dominus Temporis

Dominus Temporis

• >250 berichten
  • 620 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 09 april 2013 - 09:50

jammer genoeg niet, maar we moeten roeien met de riemen die we hebben he ;)

Also tagged with one or more of these keywords: overig

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures