keuze

Reageer
Berichten: 4

keuze

hoi

ik ben Edward(belg) en zit in mijn laatste jaar van het middelbaar.

ik heb het moeilijk met mijn keuze.

deze gaat tussen chemie en farmacie(in ugent).

ik weet niet wat ik moet kiezen als er iemand argumenten waardoor ik kan kiezen

zeg ze aub :)

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: keuze

Hoe kunnen wij nu voor jou kiezen? We kunnen je helpen in je keuze, maar dat is het dan ook. We kunnen een beeld schetsen, verschillen aanduiden, jobmogelijkheden geven, ... Maar uiteindelijk ligt de keuze bij jou. Belangrijkste lijkt me om te beginnen met je interesses. Vermoedelijk liggen die aan de chemische kant ;) , maar waarom net chemie en farmacie (en niet bijv biochemie)?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 4

Re: keuze

ik bedoel het niet zo.

misschien kunnen jullie argumenten mij verder helpen in mijn keuze.

ja ik doe enorm graag chemie en het gaat tamelijk vlot maar heb een kleine afkeer voor biologie.

maar haal toch goeie punten voor biologie maar het spreekt me gewoon niet aan.

ik ben naar infosessie geweest van farmacie en het sprak mij aan.

de opleiding chemie is een raar geval want mijn lerares beveelt mij de professionele bachelor aan (wat meer praktischer gericht is) .

ik volg latijn wiskunde wat in houdt qua wetenschappelijke vakken: 7 wiskunde 2fysica, 2chemie, 1u biologie (geen informatica)

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: keuze

Nuja, je moet je er ook goed bewust van zijn dat unief altijd theoretischer is dan hogeschool. Als je dus graag praktijk hebt, is hogeschool ook effectief nuttiger (ongeacht de gewenste richting). Die informatica gaat je zeker geen nadelen opleveren. Het is veel belangrijker dat je een deftige achtergrond van de "echte" wetenschappen hebt. En die heb je ;) . Laat je verder niet misleiden door je punten: je zult steeds hard moeten werken. Dit is niet om je af te schrikken ofzo, gewoon iets om in het achterhoofd te houden.

Over de opleiding chemie kan ikzelf niet veel zeggen (maar daar lopen andere kenners voor rond hier ;) ), maar wat ik je wel kan zeggen is dat het grote verschil gaat zijn dat je opleiding bij farmacie in zekere mate ook betrekking gaat hebben op geneeskunde: je zult wat anatomie, ziekteleer, ... hebben. Of dat nu een voor- of net nadeel is, hangt ook weer grotendeels van jezelf af :) .
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 4

Re: keuze

met die anatomie en ziekteleer zit ik niet zo mee in.

das gewoon iets dat je erbij moet nemen :P

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: keuze

Okee, maar op een bepaald moment zullen dat soort zaken de doorslag moeten gaan geven ;) . Zijn beroepsmogelijkheden belangrijk voor jou? Of iets anders?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 4

Re: keuze

ik zou als master voor farmacie geneesmiddelen ontwikkeling doen

dus de research spreekt me wel aan

Reageer