Springen naar inhoud

Fysische Slinger



  • Log in om te kunnen reageren

#1

PrinCkhera

    PrinCkhera


  • 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 april 2013 - 19:24

We moeten een practicum voor fysica maken maar na uren denkwerk zit ik nog steeds op punt 0 , ik snap gewoon niet hoe ik eraan kan beginnen of wat ik moeten doen
kan iemand alstublieft helpen??

Ik heb een vraag die als volgt gaat:

Teken een grafiek op zo'n manier dat het te verwachten resultaat een rechte lijn is. Dit kan door niet de variabelen T en z zelf uit te zetten, maar door deze zo te manipuleren dat de vergelijking hieronder de vorm van een rechte lijn krijgt, namelijk: y=mx+c

T^2=(π^2 . L^2) / (3Φ . z)

met

T: de periode
L: de lengte van de strook
Φ: een constante
z: de aftsand van de rotatie-as tot het massamiddelpunt van de strook

Kan iemand alstublieft helpen???
Ik zie het verband gewoon niet , hoe ik nou die vergelijking zo kan maken dat het op die van een rechte lijkt

Veranderd door PrinCkhera, 11 april 2013 - 19:31


Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

Jan van de Velde

    Jan van de Velde


  • >5k berichten
  • 44872 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 11 april 2013 - 19:59

Laten we de vergelijking die je geeft eerst eens versimpelen door alles wat niet gevarieerd wordt in één constante c samen te voegen:

LaTeX

en dat dan eens te herschrijven tot LaTeX

begint het nu op een herkenbaar verband te lijken?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

#3

PrinCkhera

    PrinCkhera


  • 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 april 2013 - 20:53

Laten we de vergelijking die je geeft eerst eens versimpelen door alles wat niet gevarieerd wordt in één constante c samen te voegen:

LaTeX



en dat dan eens te herschrijven tot LaTeX

begint het nu op een herkenbaar verband te lijken?


ik begrijp niet wat constante c dan moet voorstellen?
want als je dan alle berekeningen doet en de grafiek maakt dan weet je toch niet wat c is?

die c wordt in het diagram de richtingscoëfficiënt van de rechte die je krijgt. Die volgt vanzelf zodra je T en z in de juiste vorm bij de assen hebt gezet.

Er bestaat blijkbaar een verband tussen T en z : LaTeX

#4

mathfreak

    mathfreak


  • >1k berichten
  • 2461 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 april 2013 - 15:38

Jan van de Velde stelt LaTeX voor het gemak gelijk aan een constante waarde c. Ga nu eens na waarom je c als constant mag beschouwen.

Veranderd door mathfreak, 12 april 2013 - 15:39

"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

#5

PrinCkhera

    PrinCkhera


  • 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 april 2013 - 13:28

Jan van de Velde stelt LaTeX

voor het gemak gelijk aan een constante waarde c. Ga nu eens na waarom je c als constant mag beschouwen.


Oké, ik denk dat ik het dan begin te snappen
maar dan heb ik nog één vraag,
ik snap nog steeds niet hoe ik dan die grafiek moet tekenen
ik heb T^2 tov z probeert, T^2 tov van 1/z
maar als ik het laatste doe dan krijg ik een grafiek dat andersom begint
die gaat dan van rechts beneden naar links boven en het moet andersom zijn
ik snap dan gewoon niet hoe ik moet beginnen dat in een grafiek te tekenen






Also tagged with one or more of these keywords: natuurkunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures